بيس ركعت تراويح کے دلائل كا مختصرجائزہ
آل ديوبند(احناف) كادعوى كہ بيس ركعت تراويح سنت مؤكده اوران كا يہ بہى دعوى ہے کہ بيس ركعت تراويح پراجماع انكے دلائل كاجائزه ملاحظہ فرمائيں:
دليل نمبر1:حضرت ابن عباس سے روايت ہے كہ رسول الله ﷺ رمضان المبارک ميں بيس ركعتيں اوروترپڑہاکرتے تہے.[مصنف ابن ابى شيبه 2/294،السنن الكبرى للبيهقى2/496،وفي الاوسط1/244، المعجم الكبيرلطبرانى 11/393،المنتخب من المسندص نمبر218،رقم653،الكامل في ضعفاء الرجال1/391وغيرهم]. يہ جہوٹى روايت ہے، اسكى سند ميں ابوشيبہ ابراہيم بن عثمان راوى متروک الحديث اوركذّاب ہے جمہورمحدثين نے اسكى تضعيف كى ہے ، اس روايت ميں جوابوشيبہ ابراہيم بن عثمان" ہے جس پرمحدثين کی سخت جرحيں ہيں، ملاحضہ فرمائيں: [1] امام شعبہ بن الحجاج (متوفى160ہـ) نے كہا: "كذاب والله"[العلل ومعرفة الرجال 1/287،واسناده صحيح]. [2] امام ابن سعد (متوفى230) نے كہا: "ضعيف الحديث"[الطبقات الكبرى لابن سعد6/384]. [3] ابن معين ؒ(المتوفى233) نے كہا: "ليس بثقة"[تاريخ ابن معين ــ رواية الدارمى:ص نمبر242]. [4] امام احمد بن حنبلؒ(المتوفى241) فرماتے ہيں: "منكر الحديث"[الجرح والتعديل لابن أبي2/215]. [5] امام جوزجانىؒ(المتوفى259) نے كہا: "أبوشيبه ابراهيم بن عثمان ساقط"[أحوال الرجال ص نمبر:9]. [6] امام ابوزرعہ الرازىؒ(المتوفى264) نے كہا: "ضعيف"[الجرح والتعديل لابن أبي حاتم2/115]. [7] امام أبوحاتم الرازىؒ(المتوفى277) نے كہا: "ضعيف الحديث وسكتواعنه وتركواحديثه"[الجرح والتعديل لابن أبى حاتم2/215]. [8] امام بخارىؒ(المتوفى 256) نے كہا:"سكتواعنه"[التاريخ الكبيرللبخاري1/310]. [9] امام ابن عدىؒ(المتوفى365) نے كہا: "ولأبي شيبة أحاديث غيرصالحة غيرماذكرت عن الحكم وعن غيره, وهوضعيف على مابيّنته"[الكامل في ضعفاءالرجا لابن عدي1/392]. [10] امام ترمذى(المتوفى279) نے كہا: "منكرالحديث"[سنن الترمذى ت شاكر3/337]. [11] امام نسائىؒ(المتوفى303) نے كہا: "إبراهيم بن عثمان أبوشيبة كوفي متروك الحديث"[الضعفاءوالمتروكون للنسائي ص نمبر:12]. [12] امام دارقطنىؒ(المتوفى385) نے بہى اس سے متروكين ميں ذكركياہے. "ابراهيم بن عثمان أبوشيبة قاضي واسط"[الضعفاءوالمتروكين للدارقطنى ص نمبر4]. [13] امام بيہقىؒ(المتوفى458) نے كہا: "تفردبه أبوشيبة إبراهيم بن عثمان العبسي الكوفي وهوضعيف"[السنن الكبرى للبيهقي2/496]. [14] امام ابن عبدالبرؒ(المتوفى463) نے كہا: "وليس بقوي"[المهيدلابن عبدالبر8/115]. [15] امام ابن القيسرانىؒ(المتوفى507) نے كہا: "وإبراهيم متروك الحديث"[ذخيرة الحفاظ لابن القيسراني1/548]. [16] امام نووى ؒ(المتوفى676) نے كہا: "...وهوضعيف متفق على ضعفه"[شرح النووى على مسلم1/64]. [17] امام ذہبىؒ(المتوفى748) نے فرمايا: "ترك حديثه"[الكاشف للذهبي1/219]. [18] امام هيثمىؒ(المتوفى807) نے فرمايا: "وفيه إبراهيم بن عثمان أبوشيبة وهومتروك"[مجمع الزوائدللهيثمي4/180]. [19] حافظ ابن حجرؒ(المتوفى852) نے فرمايا: "متروك الحديث"[تقريب نمبر215]. [20] [25] علامہ جلال الدين سيوطىؒ(المتوفى911هـ) فرماتے ہيں: "هذا الحديث ضعيف جدا ،لا تقوم به حجة"[المصابيح في صلاة التراويح ص نمبر:17]. يہ حديث سخت ترين ضعيف ہے اس سے حجت و دليل قائم نہيں ہوسكتى ہے. [21] علامہ عبدالرحمن مبارکپوری نے فرماتے ہیں: "يہ حديث سخت ضعيف ہے جس سے استدلال كرنا صحيح نهيں كيونكہ يہ استدلال كے لائق ہى نہيں.[التحفة3/529]. علماء أحناف كى جرحيں [22] امام زيلعى حنفى فرماتے ہيں:(وهومعلول بأبي شيبة ابراهيم بن عثمان....الخ) [نصب الرأيه لزيلعي الحنفى2/153]. يہ روايت ابوشيبہ ابراہيم بن عثمان راوى كى وجہ سے ضعيف ہے جوكہ امام ابوبكربن ابى شيبہ كے داداہيں ، انكے ضعيف ہونے پراتفاق ہے. [23]ابن عابدين حنفى شامىؒ(المتوفى1252 هـ) لكہتے ہيں: فضعيف بابي شيبة ،متفق على ضعفه مع مخالفة للصحيح" راوى ابوشيبہ بالاتفاق ضعيف ہے.[منحة الخالق2/66]. [24] يہى بات امام ابن ہمام حنفى اورامام عينى حنفى نے بہى كہى ہے[فتح القدير1/427،عمدة القارى11/128]. [25] مولوى عبد الشكور لكہنوى ديوبندى حنفى نے بہی اس كوضعيف قراردياہے[علم الفقه ص نمبر:198]. [26]
احمد يار خان گجراتی بريلوى حنفى نے لكہا ہے: "نمازجنازه ميں الحمدشريف تلاوت نہ كر" كى بحث ميں امام ترمذى سے نقل كرتے ہيں:"ابراہيم بن عثمان ابوشيبہ منكرالحديث ہے"[جاء الحق2/243]. [27] علامہ عبدالحى لكہنوى حنفى ديوبندى نے بہى اس كوضعيف كہا ہے.[مجموعة فتاوى /354]. [28] علامہ انور شاه كشميرى اس حديث كے بارے ميں لكہتے ہیں: "اورجوبيس ركعت ہيں ، تووه آپ ﷺ سے بسند ضعيف مروى ہیں ، اور اسكے ضعيف هونے پراتفاق ہے.[العرف الشذى1/166]. [29] تبليغى جماعت كے بانى مولانا زكريا كاندہلوى حنفى ديوبندى صاحب رقم طرازہيں: "كہ يقينا محدثين كے اصولوں کے مطابق بيس ركعت نماز تراويح نبى كريم ﷺ سے مرفوعاثابت نہيں ـ بلكہ ابن عباس والى روايت محدثين كے اصولوں كے مطابق مجروح ہے ثابت نہيں"[أوجزالمسالك شرح مؤطاامام مالك2/304]. [30] مولاناشوق نيموى حنفى اپنی كتاب آثارالسنن كے حاشيہ پر لكہتے ہیں: "كہ أبوشيبہ ابراہيم بن عثمان ضعيف ہیں". [31]ابو الطيب محمد بن عبد القادر حنفى فرماتے ہیں: "و ورد عن ابن عباس رضى الله عنهما قال كان رسول الله ﷺ يصلى في رمضان عشرين ركعة والوتر،رواه ابن أبي شيبة وإسناده ضعيف وقدعارضه حديث عائشة هذاوهوفي الصحيحين فلاتقوم به الحجة"[شرح الترمذى1/423]. يعنى ابن عباس والى حديث جس ميں بيس ركعت كا ذكر ہے جسكو ابن ابى شيبہ نے روايت كياہے اوراسكى سند ضعيف ہے اوريہ عائشة والى حديث كے معارض ہے جو صحيحين ميں ہے لہذا اس سے حجت لينا صحيح نہيں ہے. [32]علامہ حبيب الرحمن اعظمى حنفى فرماتے ہیں: "بہر حال ہم كو اتنا تسليم ہے کہ ابراہيم ضعيف راوى ہے اسكى وجہ سے يہ حديث بہى ضعيف ہے.[انوارالمصابيح ص نمبر:173]. مذكوره بالاروايت باقرارمحدثين وعلماء احناف بالاتفاق ضعيف ہے.
دليل نمبر2:حضرت جابررضى الله عنه كه رمضان ميں ايک رات الله كے نبى تشريف لائے تولوگوں کو چوبیس ركعات تراويح اورتين ركعات وترپڑہائے"
يه روايت كئى علتوں كى وجہ سے ضعيف ہے:
پہلی علت: عبد الرحمان بن عطاء بن ابى لبيبه:
[1] امام بخارى نے كها:" يہ محل نظرهے".[تاريخ كبير5/336].2 ــ "ابوزرعہ نے انكواپنی كتاب ضعفاءميں ذكركياہے".[الضعفاء2/633].3 ــ علامہ ابن عبد البر"جوكچہ ان سے ثابت هے اس سے حجت نهيں پڑی جاسكتى"[استذكار4/83].4 ــ ابن جوزى"امام بخارى نے اس ضعفاء ميں شماركياهے".[الضعفاء والمتروكين2/97].5 ــ حافظ ابن حجر:"صدوق لين"تقريب التهذيب نمبر3953].6 ــ تحريرالتقريب كے مؤلفين دكتوربشارعواداورشعيب ارنوط نے كها"اسكوضعيف شماركياگیاهے"[تحريرالتقريب3953].
دوسرى علت:عمربن هارون:1 ــ امام عبدالرحمن بن مهدى نے کہا:"كہ میرے نزديک انكى كوئى قيمت نهيں هے"[الكامل في ضعفاء الرجال لابت عدي 6/57، واسناده صحيح].2 ــ امام ابن سعد نے کہا:كه ان كى حديثوں كومحدثين نے چہوڑدياهے"[طبقات9/378].3 ــ امام ابن معين اور ابن حبان نے کہا:"عمربن هارون كذاب هے"[الجرح والتعديل لابي حاتم6/141،واسناده صحيح].4 ــ امام احمد بن حنبل رحمه الله نے فرمايا:"ميں ان سے كوئى حديث روايت نهيں كرتاهوں"[جرح وتعديل لابن ابى حاتم6/141].5 ــ امام جوزجانى نے كها:"عمربن هارون لم يقنع الناس بحديثه"[احوال الرجال ص:355].6 ــ امام عجلى ،امام دارقطنى،امام نسائى،ابوحاتم رازى نے انكوضعيف قراردياهے"[تاريخ ثقات للعجلى،الجرح والتعديل لابن ابي حاتم الرازي6/141،الضعفاء والمتروكين لدارقطني ص:16،الضعفاء والمتروكين للنسائي ص:84].
7 ــ امام ابونعيم اورابن قيسرانى نے كها:"عمر بن هارون ليس بشئ في الحديث"[معرفة التذكرة لابن القيسراني ص:176،الضعفاء لابي نعيم ص:113].8 ــ امام ذهبى نے كها"واه اتهمه بعضهم"[الكاشف للذهبي2/70].ابن حجر:"متروك وكان حافظا"[تقريب نمبر4979].
تيسرى علت:محمد بن حميدالرازى:
1 ــ امام بخارى نے فرمايا:"يه محل نظرهے"[التاريخ الكبير1/69].
2 ــ امام جوزجانى نے کہا:"محمد بن حميدالرازي .....غيرثقة"[احوال الرجال ص:350].3 ــ ابوحاتم الرازى نے كها:"يہ جهوٹاهے"[الضعفاء لابي زرعة الرازي2/739].4 ــ امام عقيلى نے انكوضعفاءميں ذكركياهے"[الضعفاءالكبير4/61].5 ــ ذهبى نے كها: يه ضعيف راوى هےاگرچہ ايک جماعت نے اسكى توثيق كى هے مگربهترهے كه اسكوترک كياجائے"[الكاشف2/166].6 ــ ابن حجركهتے هيں:"محمد بن حميد ضعيف حفاظ حديث ميں سے هے"[تقريب التهذيب نمبر:5834].
7 ــ خان بادشاه بن چاندی گل ديوبندى حنفى لكهتے ہیں:"كيونكہ يہ كذاب اورمنكرالحديث هے"[القول المبين في إثبات التراويح العشرين والرد على الألباني المسكين ص:334، رسول اكرم كاطريقہ نمازازمفتى جميل صفحه نمبر301].8 ــ ماسٹراوکاڑوی حنفى ديوبندى نے بهى اسكو ضعيف شماركياهے"[تجليات صفدر3/224].
اسكے مقابلے ميں جابررضى الله عنه كى صحيح روايت:
حضرت جابرسے بسند صحيح منقول هے کہ نبى صلى الله عليه وسلم نے آٹھ ركعت تراويح پڑهائى ملاحظہ فرمائے:
امام ابن خزيمہ نے كها: نامحمد بن العلاء بن كريب ، نامالك يعني ابن اسماعيل،نايعقوب ، ح وثنا محمد بن عثمان العجلي ،ناعبيدالله يعني ابن موسى ، نايعقوب وهوابن عبد الله القمي ، عن عيسى بن جارية ، عن جابربن عبد الله قال:صلى بنارسول الله صلى الله عليه وسلم في رمضان ثمان ركعات والوتر،فلمّامن القابلة اجتمعنا في المسجدورجونا أن يخرج إلينا، فلم نزل في المسجد حتى أصبحنا فدخلنا على رسول الله صلى الله عليه وسلم فقلنا له:يارسول الله!رجونا أن تخرج علينافتصلي بنا،فقال:كرهت أن يكتب عليكم الوتر.[صحيح ابن خزيمه2/138،وصحيح ابن حبان5/162 163ــ قيام الليل، ص:252،معجم الاوسط5/168 ابن خزيمه اورابن حبان نے اس صحيح كهاهے].
"رسول الله صلى الله عليه وسلم نے هميں رمضان ميں آٹھ ركعات اوروترپڑهائے، اگلى رات ہم مسجد ميں جمع ہوئےاوراميدتهى كہ آپ همارے پاس آئيں گےـ هم صبح تک مسجدميں رهےپہرهم نے رسول الله صلى الله عليه وسلم كے پاس جاكرعرض كى، يارسول الله!ہميں اميدتهى كه آپ آكرهميں نمازپڑهائيں گے، آپ نے فرمايا:كہ مجهے خدشہ ہواكہ وترتم پرفرض نہ كردى جائے"
اس حديث پراعتراض نمبر1:اس روايت میں محمدبن حميدالرازى ايک كذاب رواى هے.[مختصرقيام الليل للمروزي ص:197وغيره].
جواب: اس حديث كويعقوب بن عبد الله القمى سے محمد بن حميدكے علاوه باقى راويوں نے بهى بيان كياهےملاحظہ فرمائے:
1 ــ جعفربن حميدالكوفي.[الكامل لابن عدي5/1889،المعجم الصغيرللطبرانى1/190].2 ــ ابوالربيع الزهرانى.[مسند ابى يعلى الموصلي3/336،337،صحيح ابن حبان ح2501،2406].3 ــ عبد الاعلى بن حماد.[ مسند ابى يعلى الموصلي3/336،ح1801،الكامل لابن عدي5/1888].4 ــ مالک بن اسماعيل.[صحيح ابن خزيمہ2/138ح1070].عبيدالله يعنى ابن موسى.[صحيح ابن خزيمہ2/138ح1070].
يہ تمام روات ثقہ اورصدوق هیں لهذااس حديث پراعتراض كرنا غلط هے.
اعتراض نمبر2:اسكى سند ميں يعقوب القمى ضعيف هے،اسكے بارے میں دارقطنى نے كها:"ليس بالقوي"كه وه قوى نهيں هے.
جواب:يعقوب القمى كوجمهورمحدثين نے ثقہ قراردياهے:
1 ـ امام نسائى نے كها:"ليس به بأس".2 ــ ابوالقاسم الطبرانى نے ثقہ كها.3 ــ ابن حبان نے كتاب الثقات ميں اسكوذكركياهے اورانكى احاديث كوصحيح كهاهے.4 ــ جريربن عبد الحميد نے اسے مؤمن آل فرعون كهتے تهے.5 ــ ابن مهدى نے اسے روايت بيان كى هے اورابن مهدى صرف ثقہ راوى سے روايت كرتے هيں.[تهذيب لابن حجر11/342،343،تدريب الراوى1/317].6 ــ حافظ ذهبى نے صدوق كهاهے.[الكاشف3/255].7 ــ ابن خزيمہ اورنورالدين هيثمى نے اسكى حديث كوحسن قراردياهے.8 ــ امام بخارى نے تعليقات ميں انكى روايتيں لى هيں اوربقول تهانوى اس پركوئى طعن نهيں كياهے.[التاريخ الكبير8/391 ت:3443].9 ــ ابن حجرنے اس كى منفردحديث پرسكوت كياهے.
1 ــ ابوزرعہ نے کہا:لابأس به.2 ــ ابن حبان نے اس سے ثقات ميں ذكركيا.3 ــ ابن خزيمه اور الهيثمى نے انكى حديث كوصحيح كهاهے اوراسكو ثقہ كها هے.[مجمع الزوائد2/72،2/185].
5 ــ بويصرى نے اسكى حديث كوتحسين كها هے.[زوائد سنن ابن ماجہ حديث 4241].
6 ــ ذهبى نے اس كى منفردحديث كے بارے ميں(اسناده وسط) كهاهے.7 ــ امام بخارى نے ان پرطعن نهيں كياهے.[التاريخ الكبير6/385]. 8 ــ حافظ ابن حجرنے اسكى حديث پرسكوت اختياركياهے.[فتح البارى3/10 تحت ح1129]. 9 ــ ابوحاتم نے اس سے ذكركركے اوركوئى جرح نهيں كى.[الجرح والتعديل6/273]. علماء ديوبندكے نزديک ابوحاتم كاسكوت راوى كى توثيق هوتى هے.[قواعد في علوم الحديث ص 247].11 ــ نيموى حنفى نے اس كى ايک حديث كوصحيح كهاهے.[آثارالسنن960 عن جابر].
اس سے معلوم هوا كہ يه سند حسن یے.
كتبہ/محمديوسف بٹ
No comments:
Post a Comment