Thursday 27 July 2017

BARELWI KESE SHAHEED SE MABG SAKTE JAB TAK YEH NAHI PATA WOH JANNAT ME YA JAHANNUM ME


Bismillahir rahmanirraheem

imam tirmizi ne ek tabi hz shafi ashabi rh ka waqeya bayan farmaya hai ki wah madeena pahunche to dekha ki bahut se log ek buzurg ke aas paas jama hain, unhone poocha yah buzurg kaun hain? To logon ne bataya yah sahabi e rasool abu hurairah ra hain, iske baad we apna waqeya bayan karte hue farmate hain:-” wah logon ko hadees e nabi suna kar dars de rahe they, main ahista ahista qareeb hote hote aap(hz abu huraira) ke saamne ja baitha, jab wah dars se faarig hue aur log uthkar jaane lage to maine arz kiya: main aap (ra) ka ka waasta dekar arz karta hun ki aap mujhe aisi koi hadith sunaaye jo aapne janab rasoollullah sws se barahe raast suni aur samjhi ho aur aap ko acchi tarah yaad ho, hz abu hurairah ra ne farmaya: “haan main sunaunga, main aisi hi hadith sunaounga jo rasoollullah sws ne mujhe sunaayi, aur maine use samjha aur yaad kiya”, phir achanak unki tabiyat kharaab ho Gayi, thodi der baad hosh theek huwa to farmaya:” main aapko zaroor wah hadith sunaoga jo rasoollullah sws ne mujhe is ghar me sunaayi thi, us waqt aap(sws) ke paas mere elawa koi nahi tha” itna kahte hi phir halat kharaab ho gayi, jab aaraam huwa to chehre se paseena pochne lage, phir farmaya: “haan, main aapko zaroor wah hadith sunaounga, jo aap sws ne mujhe sunaayi thi, jabki main is ghar me nabi sws ke hamraah tha, mere siwa aap sws ke saath aur koi nahi tha”, iske baad abu hurairah ra ki haalat phir kharaab ho gayi aur aap(ra) chehre ke bal jhuk gaye, maine bahut der tak aap(ra) ko sahara diye rakha, tab aap (ra) ki haalat sambhli to farmaya: mujhe janab rasoollullah(sws) ne yah hadith sunayi ki:- ” jab qiyamat ka din hoga allah taala bandon ke darmiyaan faisla karne ke liye zameen par tashreef farma honge, har jamaat ghutne ke bat jhuki hui hogi, sabse pahle allah taala jin logon ko bulaayenge, Unme se ek shakhs wah hoga jisne qur’an paak yaad kiya hoga, aur ek wah shakhs hoga jo allah ki raah me jung karta raha hoga, aur ek bahul maaldaar shakhs hoga, allah taala qur’an ke aalim se farmayenge: kya maine wah kitab nahi sikhaayi thi jo maine rasool par naazil ki thi? Wah kahega, ji haan ya rabb!, allah taala farmayega: phir tune apne ilm par kaise amal kiya? Wah kahega, main raat din usme mashgool rahta tha, allah taala farmayenge: toone jhoot kaha, aur farishte usse kahenge toone jhoot kaha, allah taala farmayenge: teri niyat to yahi thi ki kaha jaaye falan shakhs (bada) qaari aur aalim hai, wah (duniya me) kaha ja chuka, isi tarah maaldaar shaks ko haazir kiya jaayega, allah taala usse farmayenge: kya maine tujhe maaldaari nahi bakshi thi yahan tak ki maine tujhe kisi ka mohtaaj na rahne diya ? Wah kahega: ji haan, ya rab. Allah taala farmayenge: phir tune mere diye hue maal ka kya kiya? Wah kahega, main rishtedaaron par ahsaan karta tha aur (sab zaroorat mando par) sadqa karta tha, allah taala farmayenge: tu jhoota hai, farishte bhi kahenge: tu jhoota hai, allah taala farmayenge: tu yah chahta tha ki log yah kahen: falan shakhs bahut daani hai wah(duniya me) kaha ja chuka, isi tarah allah ki raah me qatl hone waale ko haazir kiya jaayega, allah taala usse farmayenge: tujhe kis liye qatl kiya gaya? Wah kahega: mujhe teri raah me jihaad ka huqm mila, to main jung karta raha yahan tak ki main qatal kar diya gaya, allah taala use farmayenge: tu jhoota hai, farishte bhi use kahenge: tu jhoota hai, allah taala farmayenge: balki teri khwahish sirf yah thi ki kaha jaaye: falan bahut bahadur hai, wah kaha ja chuka”,

iske baad janab rasoollullah sws ne mere ghutne par haath maar kar farmaya:- ” abu hurairah! Ye teen log hain, jo qiyamat ke din tamam makhlooq me sabse pahle jahannam me Jhoke jaayenge”

( sunan tirmizi, kitaab sift qiyamat baab 49, wa sunan ibne maaja, kitaab zuhud, baab zikr tauba h 4251, allama albani ne hadith ko hasan kaha hai)

Tuesday 25 July 2017

"TAAZIMI SAJDA" Jaayez hai ya nahi



🍃BismillahirRahmanNirRaheem🍃

💠Dars :  85💠

(30/03/2016, Wed)

📘Jawab :

👨‍👨‍👦‍👦 Log yeh samjte hai ke SAJDE 2 tarah ke hote hai:

1⃣ "Ibaadati Sajda" jo ham har Salat (Namaz) me Allah ke liye karte hai.

2⃣ "Taazimi Sajda" jo ham Maa-baap ya kisi MAZAAR (Qabr) ke liye kiya jata hai

🔰Yeh dono bhi tarah ke Sajde “Gairullah” ke liye HARAM hai. Sirf Allah ki hi zaat hai jis liye saare karna zeba deta hai.

🔰“Ibaadati Sajde” ke bareme ham ilm rakhte hai jo sirf Allah ke liye har Salat(Namaz) me ya kisi khushi ke mauke kiya jata hai.

👨‍👨‍👦‍👦Log samjte hai TAAZIMI Sajda kisi Qabr ya Insan ke liye karna HALAL hai kyun ki hamari niyaat unki Ibaadat karna nahi hota. Lekin kya TAAZIMI (IZZAT wala) Sajda Allah ke alawa kisi ke liye kiya jaa sakta hai.

💠TAAZIMI SAJDA karne walo ki DALEEL :

Quran me Allah ne Yousuf (Alaihiassalam) ek kissa aisa bayan kiya hai :

“Aur sab uske samne sajde me gir gaye. Tab kaha ke Ye Abba !, yah mere pahle ke khawb ki tabir hai”.

📕(Surah 12 Yousuf : Ayat 100)

🔻Yousuf (Alaihiassalam) ke is waqiye se log daleel lete hai. Yusouf (Alaihiassalam) ko unke maa-baap, saare bhaiyo ne TAAZIMI Sajda kiya tha.

🔻Quran ke is ayat se log TAAZIMI Sajde ko halal samjte hai. Unki Daleel to sahih hai lekin unone is ayat se galat matlab liya hai. Wo kaise?

🔻Har Nabi aur Rasool ka Deen 1 hi tha jisko ham ISLAM kahte hai. Saare Nabiyo ne aone Ummat ko 1 Allah ki Ibaadat ki taraf bulaya. Lekin har Nabi ki SHARIYAT alag alag huwa karti thi. Jaisa ke Musa (Alaihiassalam) aur Isaa (Alaihiassalam) ke shariyat me aur Muhammad s ke shariyat me bahot zyada fark hai. Shariyat yaani Qanoon. Allah ne zamane ke etebaar se har Nabi ke shariyat me lachak (flexibility) rakhi thi aur bahot saare chize 1 Nabi ke Ummat ke liye HALAAL howa karti lekin wahi chize dusare Nabi ke Ummat ke liye HARAM huwa karti thi.

🔻Is ayat se malum hota ke Yousuf (Alaihiassalam) ke SHARIYAT me TAAZIMI Sajda HALAL (Jayez) tha lekin hamare is “Shariyat-e-MUhammadiya” me is TAAZIMI SAJDE ko bhi HARAM ko Allah ne Haram kar diya. Ab sirf aur sirf ek hi Sajda bacha, wo hai IBAADATI SAJDA jo sirf aur sirf Allah ke liye karna HALAL hai. Agar koi la-ilmi me agar Allah ke alawa kisiko TAAZIMI SAJDA karta hai jaise Maa-Baap ko ya kisi Murshid ya Peer ya Dargah par to isko IBAADATI SAJDA samaja jayega aur Allah ke alawa kisi ki bhi IBAADAT karna SHIRK ho jayega. Isliye “Gairullah” ke liye TAAZIMI SAJDA karna bhi SHIRK hai.

💠"TAAZIMI Sajda" HARAAM hone ki DALEEL :

🌴"Jab Maaz bin Jabal (RaziAllahu anhu) Sham se wapas huye to unone Nabi SallallahuA'laihiWaSallam ko sajda kiya, Nabi s ne kaha, Maaz Yeh kya hai ? Unone kaha, Ye Allah ke Rasool, mai ne Sham me dekha ke log unke Ibaadat guzaro aur Sardaro ko sajda kar rahe the, aur aisa karne ki daleel unke Nabiyo se de rahe the. Rasoolullah SallallahuA'laihiWaSallam ne kaha : wo log jhoot bol rahe hai. Ye Maaz, agar mai kisi ko sajda karne ki izazat deta , to mai hukm deta ke Biwi apne Shohar ko sajda kare kyunke Shohar ka martaba biwiyo se bada hai. Ye Maaz, kya tu Sajda karne ko sonchenga ke agar tera guzar mere Qabr ke paas se huwa to ? Unone kaha : nahi”.

📕(Musnad-e-Ahmed, Imam Ahmed Hanbal ki Hadees ki Kitab )

(Agar 4 Imam haq par hai to fir is Imam ne jo Hadees-e-Rasool pesh ki hai, log is HADEES par amal kyun nahi karte kyunke Imam Ahmed Hanbal 4 Imamo me se 1 hai)

💯✅Is HADEE se malum hota hai ke ….

1⃣Taazimi Sajda Nabi SallallahuA'laihiWaSallam ko unke hayaat me bhi aur unke wafat ke baad unke Qabr par bhi karne se khub Nabi SallallahuA'laihiWaSallam ne saqt mana kiya to fir aaj ham apne maa-baap ya kisi Peer ya kisi Murshid ya kisi Baba ya kisi Dargah ke liye “TAAZIMI Sajda” karne ko kaise HALAL bana liya ? Nabi SallallahuA'laihiWaSallam se badi koi dusari SHAKHSIYAT hai paida hui is duniya me? Jiske liye ham TAAZIMI SAJDA kar sake?

2⃣Agar Taazimi Sajda karna “Shariyat-e-MUhammadiya” me jayez hota to Nabi SallallahuA'laihiWaSallam biwiyo ko hukm dete ke apne shohar ko taazimi sajda kare. Lekin ye bhi hukm Allah aur uske Rasool ne nahi diya. Allah ne is Ummat ke liye SHIRK ke saare darwaazo ko band kar diye taake hamara Imaan mahefuz rahe. Isme hamara hi fayda hai.

3⃣1 KHAAS baat yeh malum hoti hai ke kisike bhi MAZAAR (Qabr) par jakar “Taazimi Sajda” karna HARAM hai, HARAM hai, chaahe wo Qabr Nabi s ki kyun na ho.

4⃣Aur 1 baat malum hoti hai, Sahaba (R), aaj ke Mushrik-Musalmano ke jaisa Qarbo se mangna, faiz hasil karna, niyaz karna, waha apni peshani tekna aisa nahi kiya karte the.

5⃣Yeh baat maulm hoti hai ke Nabi, Rasool, Shohar, maa-baap, Peer, Murshid,Baba, Dargaah, Qabr, Mazaar in sabke liye "TAAZIMI SAJDA"  karna is Ummat ke liye Allah ne Haraam akr diya hai.

6⃣ Agar shirk ko chhodna hai to ham bhi “Manhaj-e-Sahaba” (yaani Sahaba ke raaste) par chalna padega.

💠"Mushrik" par "JANNAT HARAM" kar di gayi♨♨♨

1⃣“…………. yaqeen maano ke jo shaqs Allah ke saath shareek karta hai, Allah ta'ala ne us par JANNAT HARAAM kardi hai (حَرَّمَ ٱللَّهُ عَلَيْهِ ٱلْجَنَّةَ ), us ka thikaana jahannam hee hai aur gunehgaaro ki madath karne waala koyi nahi hoga.

📕(Surah 05 Maydah : Ayat 72)

2⃣“Yaqinan Allah ta'ala apne saath shareek kiye jaane ko nahi baqshta aur us ke siwa jise chaahe baqsh deta hai, aur jo Allah ta'ala ke saath shareek muqarrar kare us ne bahut bada gunaah aur buhtaan baandha”.

📕(Surah 04 Nisa’a: Ayat 48)

3⃣Abdullah bin Masood Razi Allahu Anhu kehte hai Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wa Sallam ne farmaya:

“Jo shaks is haal mein mare k Allah ta’ala k saath kisi ko shareek thehraaya tha wo aag mein dakhil hoga”.

📕(Sahih Bukhari Kitabul Emaan)

4⃣Jabir bin Abdullah Razi Allahu Anhu kehte hai mene Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wa Sallam ko farmate hue suna hai ke :

“Jisne Allah ta’ala se is haal mein mulaqaat ki k uske saath kisi ko shareek nahi thehraaya wo jannat mein dakhil hoga, jo Allah ta’ala se is haal mein mila k usne Allah ta’ala k saath shirk kiya ho wo jahnnam mein jayega”.

📕(Sahih Muslim Kitabul Emaan)
-------------------------------------------------------------------------------
Ya Allah, saare Insaniyat ko SHIRK se tamaam KHATARNAKIYO se bachale khas karke hame aur hamare qiyamat tak aane wale nasl ko aur hamare liye Jannat me jaane le jaane wale rashte khol de.

ADI BIN HATIM SE TAQLEED KA RAD



Inn logon ney Allah ko chor ker apney aalimon aur darwishon ko apna Rab banaya hai aur Marium kay betay Maseeh ko halankay unhen sirf aik akelay Allah hi ki ibadat ka hukum diya gaya tha jiss kay siwa koi mabood nahi woh pak hai unn kay shareek muqarrar kerney say.”

(Tawba(9):31)

(Is Ayat ko sun kar)
‘Adi bin Hatim r.a. (jo ki pahle isaai the), unhone Nabi ѕαℓℓαℓℓαнυ αℓαyнє ωαѕαℓℓαм se farmaya:- “Hamne to kabhi bhi apne UleMa ki IBAADAT NAHI ki. Phir yeh kyon kaha gaya ke unhone apne UleMa ko RABB banaliya?

Nabi ѕαℓℓαℓℓαнυ αℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne kaha: ‘ Kya Allah ne jis chiz ko Haraam qarar diya Unke UleMa ne us cheez ko Halaal qaraar diya, Aur kya jis chiz ko Allah ne Halal qarar diya usko unke ulema ne HaraaM qarar diya?
Adi bin Hatim r.a. ne farmaya ki ‘HA’, fir RasoolAllah ѕαℓℓαℓℓαнυ αℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya, “Yahi inki Ibaadat karna hai”.

Sunan Tirmizi, hadith- 3095.

SHABAAN SE MUTA-ALIQ ZAEEF AUR MAOZU REWAYAAT



*شعبان سے متعلق ضعیف اور موضوع روایات*
〰〰➰〰〰➰〰〰
1⃣ام المؤمنین سیدہ عائیشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا:شعبان میرا اور رمضان اللہ کا مہینہ ہے.
⭕تحقیق: یہ روایت موضوع ھے، حافظ سخاوی نے اسے مسند الفردوس کی طرف منسوب کیا، اسکی سند حسن بن یحیی الخشنی کی وجہ سے سخت ضعیف ہے. الشیخ البانی رحمہ اللہ نے اسکو السلسلہ الضعیفہ جلد 8 صفحہ 222 حدیث 3746 میں درج کیا، مزید تفصیل کے لیے السلسلہ الضعیفہ دیکھیں.

*2⃣عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ فَقَدْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم لَيْلَةً فَخَرَجْتُ فَإِذَا هُوَ بِالْبَقِيعِ فَقَالَ ” أَكُنْتِ تَخَافِينَ أَنْ يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْكِ وَرَسُولُهُ ”* . *قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي ظَنَنْتُ أَنَّكَ أَتَيْتَ بَعْضَ نِسَائِكَ . فَقَال*َ *” إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يَنْزِلُ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا فَيَغْفِرُ لأَكْثَرَ مِنْ عَدَدِ شَعْرِ غَنَمِ كَلْب ”*
سیدہ عائیشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں کہ ایک رات رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو بستر پر موجود نہ پایا… (اللہ) اتنے لوگوں کی مغفرت کرتا ھے جتنے بنو کلب کی بکریوں کے بال ہیں(حوالہ: جامع ترمذی، الصوم، حدیث 739)
⭕تحقیق :امام ترمذی رحمہ اللہ نے اسکو ضعیف قرار دیا اور امام بخاری رحمہ اللہ سے بھی ضعیف قرار دینے کو نقل کیا. اس روایت کو حجاج بن ارطاۃ نے یحیی بن ابی کثیر سے نقل کیا مگر ان کا سماع ثابت نہیں، یہ روایت دو جگہ سے منقطع ہے ، شیخ البانی رحمہ اللہ نے بھی اسکو ضعیف کہا.

*3⃣عَنْ أَبِي مُوسَى الأَشْعَرِيِّ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ـ صلى الله عليه وسلم ـ قَال*َ  “ *إِنَّ اللَّهَ لَيَطَّلِعُ فِي لَيْلَةِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَيَغْفِرُ لِجَمِيعِ خَلْقِهِ إِلاَّ لِمُشْرِكٍ أَوْ مُشَاحِنٍ ”*
اللہ تعالٰی نصف الشعبان کی رات اپنے بندوں پر نظر فرماتا ہے پھر مشرک اور مسلمان بھائی سے دشمنی رکھنے والے کے سوا ساری مخلوق کو بخش دیتا ہے.(حوالہ: ابن ماجہ حدیث نمبر: 1390)
⭕تحقیق: یہ روایت سخت ضعیف ہے اس میں ولید بن مسلم مدلس راوی، ابن لہیعہ ضعیف جبکہ ضحاک بن ایمن مجہول ہے. دوسری سند میں ابن لہیعہ ضعیف کے علاوہ زبیر بن سلیم اور عبدالرحمن بن عزرب دونوں مجہول ہیں.

4⃣اسی طرح ایک روایت ہے:”جب شعبان کی پندرھویں رات آتی ہے تو اللہ تعالی اپنی مخلوق پر نظر ڈال کر مومنوں کو بخش دیتا ہے. کافروں کو مہلت دیتا ہے اور کینہ پروروں کو ان کے کینہ کی وجہ سے (ان کے حال پر) چھوڑ دیتا ہے… الخ (حوالہ: فضائل الاوقات رقم 23)
⭕تحقیق :یہ روایت ضعیف ہے کیونکہ اسکا بنیادی راوی احوص بن حکیم جمہور محدثین کے نزدیک ضعیف ہے، ابن حجر عسقلانی رحمہ اللہ نے التقریب التہذیب 290 میں کہا “ضعیف الحفظ” اسلۓ اس روایت سے استدلال جائز نہیں.

*5⃣عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلى الله عليه وسلم*  *“ إِذَا كَانَتْ لَيْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَقُومُوا لَيْلَهَا وَصُومُوا يَوْمَهَا* . *فَإِنَّ اللَّهَ يَنْزِلُ فِيهَا لِغُرُوبِ الشَّمْسِ إِلَى سَمَاءِ الدُّنْيَا فَيَقُولُ أَلاَ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ أَلاَ مُسْتَرْزِقٌ فَأَرْزُقَهُ أَلاَ مُبْتَلًى فَأُعَافِيَهُ أَلاَ كَذَا أَلاَ كَذَا حَتَّى يَطْلُعَ الْفَجْرُ ”*
”جب شعبان کی پندرھویں رات آۓ تو اس میں قیام کرو اور دن کو روزہ رکھو. اس رات اللہ سورج غروب ہوتے ہی پہلے آسمان پر نزول فرماتا ہے … کیا کوئ مصیبت میں پھنساہواھے کہ اسے عافیت عطاکروں؟(حوالہ: ابن ماجہ رقم الحدیث 1388)
⭕تحقیق: اس روایت میں ابوبکر ابن ابی سبرۃ کذاب راوی ہے، دیکھۓ تقریب التہذیب 7973 اور ابراہیم بن محمد سخت ضعیف ہے. گویا یہ روایت موضوع (جھوٹ) درجہ کی ہے اور بالکل استدلال کے قابل نہیں.

6⃣”نصف شعبان کی رات سال بھر میں پیدا ہونے والے اور مرنے والوں کے نام نوٹ کئے جاتے ہیں اور لوگوں کے اعمال اللہ کے حضور پیش کئے جاتے ہیں اور اسی رات ان کا رزق بھی اترتا ھے.” (حوالہ: فضائل الاوقات رقم: 26)
⭕تحقیق :یہ روایت سخت ضعیف ہے کیونکہ اس میں نضر بن کثیر سخت ضعیف راوی ہے، اور اس روایت سے استدلال جائز نہیں ہے-

اللہ تعالی ہمیں صحیح سنت پہ عمل کرنے کی توفیق بخشے . آمین

HANAFIYON KA DER SE NAMAZ PADHNA NABI SAW KI HADEES KI ROSHNI ME

❗❗Aimma e Masaajid Ko NamazAwwal Waqt Padhani Chahiye❗❗

✏Abu Zar  riwayat karte hai ke Rasool Allah  ne farmaya: ‘Tera kya haal hoga, jis waqt tujh par aise Imaam (hakim) ho’nge jo namaz mein der karei’nge ya is ke waqt se qaza karei’nge? Main ne kaha ke aap mujhe is haal mein kya hukam farmate hain? Aap  ne farmaya: ‘Namaz ko is ke waqt par padh phir agar to is namaz (ki jama’at) ko in ke saath padhe to (inke saath) dobara namaz padh le tehqheeq ye namaz ter liey nafal hogi.’

📚(Muslim: al Masaaji 648)


✏Obaada bin Saamit  riwayat karte hain ke Rasool Allah  ne farmaya: ‘Tehqheeq tum par mere ba’ad aise imam ho’nge jin ko ba’az cheezei’n waqt par namaz padhne se baaz rakhei’ngi. Yaha’n tak ke is ka waqt jaata rahega. Pas namaz waqt par padho (agar che tanha padhni padhe) Ek Shaqs bola, aey Allah ke Rasool ! main in ke saath bhi namaz padho’n? Aap ne farmaya: Haa! agar tum chaho.’

📚(Abu Dawood: as Salah 433)

Sunday 23 July 2017

20 rakat tarawih ka sarsari jayiza


بيس ركعت تراويح کے دلائل كا مختصرجائزہ
 آل ديوبند(احناف) كادعوى كہ بيس ركعت تراويح سنت مؤكده اوران كا يہ بہى دعوى ہے کہ بيس ركعت تراويح پراجماع انكے دلائل كاجائزه ملاحظہ فرمائيں:
دليل نمبر1:حضرت ابن عباس سے روايت ہے كہ رسول الله ﷺ رمضان المبارک ميں بيس ركعتيں اوروترپڑہاکرتے تہے.[مصنف ابن ابى شيبه 2/294،السنن الكبرى للبيهقى2/496،وفي الاوسط1/244، المعجم الكبيرلطبرانى 11/393،المنتخب من المسندص نمبر218،رقم653،الكامل في ضعفاء الرجال1/391وغيرهم]. يہ جہوٹى روايت ہے، اسكى سند ميں ابوشيبہ ابراہيم بن عثمان راوى متروک الحديث اوركذّاب ہے جمہورمحدثين نے اسكى تضعيف كى ہے ، اس روايت ميں جوابوشيبہ ابراہيم بن عثمان" ہے جس پرمحدثين کی سخت جرحيں ہيں، ملاحضہ فرمائيں: [1] امام شعبہ بن الحجاج (متوفى160ہـ) نے كہا: "كذاب والله"[العلل ومعرفة الرجال 1/287،واسناده صحيح]. [2] امام ابن سعد (متوفى230) نے كہا: "ضعيف الحديث"[الطبقات الكبرى لابن سعد6/384]. [3] ابن معين ؒ(المتوفى233) نے كہا: "ليس بثقة"[تاريخ ابن معين ــ رواية الدارمى:ص نمبر242]. [4] امام احمد بن حنبلؒ(المتوفى241) فرماتے ہيں: "منكر الحديث"[الجرح والتعديل لابن أبي2/215]. [5] امام جوزجانىؒ(المتوفى259) نے كہا: "أبوشيبه ابراهيم بن عثمان ساقط"[أحوال الرجال ص نمبر:9]. [6] امام ابوزرعہ الرازىؒ(المتوفى264) نے كہا: "ضعيف"[الجرح والتعديل لابن أبي حاتم2/115]. [7] امام أبوحاتم الرازىؒ(المتوفى277) نے كہا: "ضعيف الحديث وسكتواعنه وتركواحديثه"[الجرح والتعديل لابن أبى حاتم2/215]. [8] امام بخارىؒ(المتوفى 256) نے كہا:"سكتواعنه"[التاريخ الكبيرللبخاري1/310]. [9] امام ابن عدىؒ(المتوفى365) نے كہا: "ولأبي شيبة أحاديث غيرصالحة غيرماذكرت عن الحكم وعن غيره, وهوضعيف على مابيّنته"[الكامل في ضعفاءالرجا لابن عدي1/392]. [10] امام ترمذى(المتوفى279) نے كہا: "منكرالحديث"[سنن الترمذى ت شاكر3/337]. [11] امام نسائىؒ(المتوفى303) نے كہا: "إبراهيم بن عثمان أبوشيبة كوفي متروك الحديث"[الضعفاءوالمتروكون للنسائي ص نمبر:12]. [12] امام دارقطنىؒ(المتوفى385) نے بہى اس سے متروكين ميں ذكركياہے. "ابراهيم بن عثمان أبوشيبة قاضي واسط"[الضعفاءوالمتروكين للدارقطنى ص نمبر4]. [13] امام بيہقىؒ(المتوفى458) نے كہا: "تفردبه أبوشيبة إبراهيم بن عثمان العبسي الكوفي وهوضعيف"[السنن الكبرى للبيهقي2/496]. [14] امام ابن عبدالبرؒ(المتوفى463) نے كہا: "وليس بقوي"[المهيدلابن عبدالبر8/115]. [15] امام ابن القيسرانىؒ(المتوفى507) نے كہا: "وإبراهيم متروك الحديث"[ذخيرة الحفاظ لابن القيسراني1/548]. [16] امام نووى ؒ(المتوفى676) نے كہا: "...وهوضعيف متفق على ضعفه"[شرح النووى على مسلم1/64]. [17] امام ذہبىؒ(المتوفى748) نے فرمايا: "ترك حديثه"[الكاشف للذهبي1/219]. [18] امام هيثمىؒ(المتوفى807) نے فرمايا: "وفيه إبراهيم بن عثمان أبوشيبة وهومتروك"[مجمع الزوائدللهيثمي4/180]. [19] حافظ ابن حجرؒ(المتوفى852) نے فرمايا: "متروك الحديث"[تقريب نمبر215]. [20] [25] علامہ جلال الدين سيوطىؒ(المتوفى911هـ) فرماتے ہيں: "هذا الحديث ضعيف جدا ،لا تقوم به حجة"[المصابيح في صلاة التراويح ص نمبر:17]. يہ حديث سخت ترين ضعيف ہے اس سے حجت و دليل قائم نہيں ہوسكتى ہے. [21] علامہ عبدالرحمن مبارکپوری نے فرماتے ہیں: "يہ حديث سخت ضعيف ہے جس سے استدلال كرنا صحيح نهيں كيونكہ يہ استدلال كے لائق ہى نہيں.[التحفة3/529]. علماء أحناف كى جرحيں [22] امام زيلعى حنفى فرماتے ہيں:(وهومعلول بأبي شيبة ابراهيم بن عثمان....الخ) [نصب الرأيه لزيلعي الحنفى2/153]. يہ روايت ابوشيبہ ابراہيم بن عثمان راوى كى وجہ سے ضعيف ہے جوكہ امام ابوبكربن ابى شيبہ كے داداہيں ، انكے ضعيف ہونے پراتفاق ہے. [23]ابن عابدين حنفى شامىؒ(المتوفى1252 هـ) لكہتے ہيں: فضعيف بابي شيبة ،متفق على ضعفه مع مخالفة للصحيح" راوى ابوشيبہ بالاتفاق ضعيف ہے.[منحة الخالق2/66]. [24] يہى بات امام ابن ہمام حنفى اورامام عينى حنفى نے بہى كہى ہے[فتح القدير1/427،عمدة القارى11/128]. [25] مولوى عبد الشكور لكہنوى ديوبندى حنفى نے بہی اس كوضعيف قراردياہے[علم الفقه ص نمبر:198]. [26]

احمد يار خان گجراتی بريلوى حنفى نے لكہا ہے: "نمازجنازه ميں الحمدشريف تلاوت نہ كر" كى بحث ميں امام ترمذى سے نقل كرتے ہيں:"ابراہيم بن عثمان ابوشيبہ منكرالحديث ہے"[جاء الحق2/243]. [27] علامہ عبدالحى لكہنوى حنفى ديوبندى نے بہى اس كوضعيف كہا ہے.[مجموعة فتاوى /354]. [28] علامہ انور شاه كشميرى اس حديث كے بارے ميں لكہتے ہیں: "اورجوبيس ركعت ہيں ، تووه آپ ﷺ سے بسند ضعيف مروى ہیں ، اور اسكے ضعيف هونے پراتفاق ہے.[العرف الشذى1/166]. [29] تبليغى جماعت كے بانى مولانا زكريا كاندہلوى حنفى ديوبندى صاحب رقم طرازہيں: "كہ يقينا محدثين كے اصولوں کے مطابق بيس ركعت نماز تراويح نبى كريم ﷺ سے مرفوعاثابت نہيں ـ بلكہ ابن عباس والى روايت محدثين كے اصولوں كے مطابق مجروح ہے ثابت نہيں"[أوجزالمسالك شرح مؤطاامام مالك2/304]. [30] مولاناشوق نيموى حنفى اپنی كتاب آثارالسنن كے حاشيہ پر لكہتے ہیں: "كہ أبوشيبہ ابراہيم بن عثمان ضعيف ہیں". [31]ابو الطيب محمد بن عبد القادر حنفى فرماتے ہیں: "و ورد عن ابن عباس رضى الله عنهما قال كان رسول الله ﷺ يصلى في رمضان عشرين ركعة والوتر،رواه ابن أبي شيبة وإسناده ضعيف وقدعارضه حديث عائشة هذاوهوفي الصحيحين فلاتقوم به الحجة"[شرح الترمذى1/423]. يعنى ابن عباس والى حديث جس ميں بيس ركعت كا ذكر ہے جسكو ابن ابى شيبہ نے روايت كياہے اوراسكى سند ضعيف ہے اوريہ عائشة والى حديث كے معارض ہے جو صحيحين ميں ہے لہذا اس سے حجت لينا صحيح نہيں ہے. [32]علامہ حبيب الرحمن اعظمى حنفى فرماتے ہیں: "بہر حال ہم كو اتنا تسليم ہے کہ ابراہيم ضعيف راوى ہے اسكى وجہ سے يہ حديث بہى ضعيف ہے.[انوارالمصابيح ص نمبر:173]. مذكوره بالاروايت باقرارمحدثين وعلماء احناف بالاتفاق ضعيف ہے.
دليل نمبر2:حضرت  جابررضى الله عنه كه رمضان ميں ايک رات الله كے نبى تشريف لائے تولوگوں کو چوبیس ركعات تراويح اورتين ركعات  وترپڑہائے"
يه روايت كئى علتوں كى وجہ سے ضعيف  ہے:
پہلی علت: عبد الرحمان بن عطاء بن  ابى لبيبه:
[1] امام بخارى نے كها:" يہ محل نظرهے".[تاريخ كبير5/336].2 ــ "ابوزرعہ نے انكواپنی كتاب ضعفاءميں ذكركياہے".[الضعفاء2/633].3 ــ  علامہ ابن عبد البر"جوكچہ ان سے ثابت هے اس سے حجت نهيں پڑی جاسكتى"[استذكار4/83].4 ــ ابن جوزى"امام بخارى نے اس ضعفاء ميں شماركياهے".[الضعفاء والمتروكين2/97].5 ــ حافظ ابن حجر:"صدوق لين"تقريب التهذيب نمبر3953].6 ــ تحريرالتقريب كے مؤلفين دكتوربشارعواداورشعيب ارنوط نے كها"اسكوضعيف شماركياگیاهے"[تحريرالتقريب3953].
دوسرى علت:عمربن هارون:1 ــ امام عبدالرحمن بن مهدى نے کہا:"كہ میرے نزديک   انكى كوئى قيمت نهيں هے"[الكامل في ضعفاء الرجال لابت عدي 6/57، واسناده صحيح].2 ــ امام ابن سعد نے کہا:كه ان كى حديثوں كومحدثين نے چہوڑدياهے"[طبقات9/378].3 ــ امام ابن معين اور ابن حبان نے کہا:"عمربن هارون كذاب هے"[الجرح والتعديل لابي حاتم6/141،واسناده صحيح].4 ــ امام احمد بن حنبل رحمه الله نے فرمايا:"ميں ان سے كوئى حديث روايت نهيں كرتاهوں"[جرح وتعديل لابن ابى حاتم6/141].5 ــ امام جوزجانى نے كها:"عمربن هارون لم يقنع الناس بحديثه"[احوال الرجال ص:355].6 ــ امام عجلى ،امام دارقطنى،امام نسائى،ابوحاتم رازى نے انكوضعيف قراردياهے"[تاريخ ثقات للعجلى،الجرح والتعديل لابن ابي حاتم الرازي6/141،الضعفاء والمتروكين لدارقطني ص:16،الضعفاء والمتروكين للنسائي ص:84].
7 ــ امام ابونعيم اورابن قيسرانى نے كها:"عمر بن هارون ليس بشئ في الحديث"[معرفة التذكرة لابن القيسراني ص:176،الضعفاء لابي نعيم ص:113].8 ــ امام ذهبى نے كها"واه اتهمه بعضهم"[الكاشف للذهبي2/70].ابن حجر:"متروك وكان حافظا"[تقريب نمبر4979].


تيسرى علت:محمد بن حميدالرازى:
1 ــ امام بخارى نے فرمايا:"يه محل نظرهے"[التاريخ الكبير1/69].
2 ــ امام جوزجانى نے کہا:"محمد بن حميدالرازي .....غيرثقة"[احوال الرجال ص:350].3 ــ ابوحاتم الرازى نے كها:"يہ جهوٹاهے"[الضعفاء لابي زرعة الرازي2/739].4 ــ امام عقيلى نے انكوضعفاءميں ذكركياهے"[الضعفاءالكبير4/61].5 ــ ذهبى نے كها: يه ضعيف راوى هےاگرچہ ايک جماعت نے اسكى توثيق كى هے مگربهترهے كه اسكوترک  كياجائے"[الكاشف2/166].6 ــ ابن حجركهتے هيں:"محمد بن حميد ضعيف حفاظ حديث ميں سے هے"[تقريب التهذيب نمبر:5834].
7 ــ خان بادشاه بن چاندی گل ديوبندى حنفى لكهتے ہیں:"كيونكہ يہ كذاب اورمنكرالحديث هے"[القول المبين في إثبات التراويح العشرين والرد على الألباني المسكين ص:334، رسول اكرم كاطريقہ نمازازمفتى جميل صفحه نمبر301].8 ــ ماسٹراوکاڑوی حنفى ديوبندى نے بهى اسكو ضعيف شماركياهے"[تجليات صفدر3/224].
اسكے مقابلے ميں جابررضى الله عنه كى صحيح روايت:
حضرت جابرسے بسند صحيح منقول هے کہ نبى صلى الله عليه وسلم نے آٹھ ركعت تراويح پڑهائى ملاحظہ فرمائے:
امام ابن خزيمہ نے كها: نامحمد بن العلاء بن كريب ، نامالك يعني ابن اسماعيل،نايعقوب ، ح وثنا محمد بن عثمان العجلي ،ناعبيدالله يعني ابن موسى ، نايعقوب وهوابن عبد الله القمي ، عن عيسى بن جارية ، عن جابربن عبد الله قال:صلى بنارسول الله صلى الله عليه وسلم في رمضان ثمان ركعات والوتر،فلمّامن القابلة اجتمعنا في المسجدورجونا أن يخرج إلينا، فلم نزل في المسجد حتى أصبحنا فدخلنا على رسول الله صلى الله عليه وسلم فقلنا له:يارسول الله!رجونا أن تخرج علينافتصلي بنا،فقال:كرهت أن يكتب عليكم الوتر.[صحيح ابن خزيمه2/138،وصحيح ابن حبان5/162  163ــ قيام الليل، ص:252،معجم الاوسط5/168 ابن خزيمه اورابن حبان نے اس صحيح كهاهے].
"رسول الله صلى الله عليه وسلم نے هميں رمضان ميں آٹھ ركعات اوروترپڑهائے، اگلى رات ہم مسجد ميں جمع ہوئےاوراميدتهى كہ آپ همارے پاس آئيں گےـ هم صبح تک مسجدميں رهےپہرهم نے رسول الله صلى الله عليه وسلم كے پاس جاكرعرض كى، يارسول الله!ہميں اميدتهى كه آپ آكرهميں نمازپڑهائيں گے، آپ نے فرمايا:كہ مجهے خدشہ ہواكہ وترتم پرفرض نہ كردى جائے"
اس حديث پراعتراض نمبر1:اس روايت میں محمدبن حميدالرازى ايک كذاب رواى هے.[مختصرقيام الليل للمروزي ص:197وغيره].
جواب: اس حديث كويعقوب بن عبد الله القمى سے محمد بن حميدكے علاوه باقى راويوں نے بهى بيان كياهےملاحظہ فرمائے:
1 ــ جعفربن حميدالكوفي.[الكامل لابن عدي5/1889،المعجم الصغيرللطبرانى1/190].2 ــ ابوالربيع الزهرانى.[مسند ابى يعلى الموصلي3/336،337،صحيح ابن حبان ح2501،2406].3 ــ عبد الاعلى بن حماد.[ مسند ابى يعلى الموصلي3/336،ح1801،الكامل لابن عدي5/1888].4 ــ مالک بن اسماعيل.[صحيح ابن خزيمہ2/138ح1070].عبيدالله يعنى ابن موسى.[صحيح ابن خزيمہ2/138ح1070].
يہ تمام روات ثقہ اورصدوق هیں لهذااس حديث پراعتراض كرنا غلط هے.
 اعتراض نمبر2:اسكى سند ميں يعقوب القمى ضعيف هے،اسكے بارے میں دارقطنى نے كها:"ليس بالقوي"كه وه قوى نهيں هے.
جواب:يعقوب القمى كوجمهورمحدثين نے ثقہ قراردياهے:
1 ـ امام نسائى نے كها:"ليس به بأس".2 ــ ابوالقاسم الطبرانى نے ثقہ كها.3 ــ ابن حبان نے كتاب الثقات ميں اسكوذكركياهے اورانكى احاديث كوصحيح كهاهے.4 ــ جريربن عبد الحميد نے اسے مؤمن آل فرعون  كهتے تهے.5 ــ ابن مهدى نے اسے روايت بيان كى هے اورابن مهدى صرف ثقہ راوى سے روايت كرتے هيں.[تهذيب لابن حجر11/342،343،تدريب الراوى1/317].6 ــ حافظ ذهبى نے صدوق كهاهے.[الكاشف3/255].7 ــ ابن خزيمہ اورنورالدين هيثمى نے اسكى حديث كوحسن قراردياهے.8 ــ امام بخارى نے تعليقات ميں انكى روايتيں لى هيں اوربقول تهانوى اس پركوئى طعن نهيں كياهے.[التاريخ الكبير8/391 ت:3443].9 ــ ابن حجرنے اس كى منفردحديث پرسكوت كياهے.
1 ــ ابوزرعہ نے کہا:لابأس به.2 ــ ابن حبان نے اس سے ثقات ميں ذكركيا.3 ــ ابن خزيمه اور الهيثمى  نے انكى حديث كوصحيح كهاهے اوراسكو ثقہ كها هے.[مجمع الزوائد2/72،2/185].
5 ــ بويصرى نے اسكى حديث كوتحسين كها هے.[زوائد سنن ابن ماجہ حديث 4241].
6 ــ  ذهبى نے اس كى منفردحديث كے بارے ميں(اسناده وسط) كهاهے.7 ــ امام بخارى نے ان پرطعن نهيں كياهے.[التاريخ الكبير6/385]. 8 ــ حافظ ابن حجرنے اسكى حديث پرسكوت اختياركياهے.[فتح البارى3/10 تحت ح1129]. 9 ــ ابوحاتم نے اس سے ذكركركے اوركوئى جرح نهيں كى.[الجرح والتعديل6/273]. علماء ديوبندكے نزديک ابوحاتم كاسكوت راوى كى توثيق هوتى هے.[قواعد في علوم الحديث ص 247].11 ــ نيموى حنفى نے اس كى ايک حديث كوصحيح كهاهے.[آثارالسنن960 عن جابر].
اس سے معلوم هوا كہ يه سند حسن یے.
كتبہ/محمديوسف بٹ


TAREEKH E DEWBANDIYAT


?تاریخ فرقہ دیوبند  دیوبندیت ایک جدید فرقہ ہے جو دیوبندی کتب کے مطابق 30 مئی 1867 میں ہندوؤں اور انگریزوں کے تعاون سے بننے والے مدرسہ دیوبند کی تعمیر کیساتھ ہی معرض وجود میں آیا اس کا مختصر احوال ملاحضہ کیجیے: 🤓🤓🤓  👈🏾دارالعلوم دیو بند کے موسسین میں پہلا نام مولانا ذوالفقار علی ولد فتح علی کاہے جو مولانا محمو د الحسن کے والد بزرگوار تھے ۔یہ دہلی کالج میں پڑھتے رہے ‘ بریلی کالج میں پروفیسر رہے پھر شعبہ تعلیم میں ڈپٹی انسپکٹر مدارس بنے پھر پنشن کے بعد دیو بند تشریف لے آئے اور حکومت برطانیہ سے وفاداری کے اعزا ز میں آنریری مجسٹریٹ بنا دیئے گئے۔انہوں نے 30مئی 1867ءمیں دارالعلوم دیو بند کی بنیاد رکھی ۔ دوسرے مولانا فضل الرحمن تھے جو مولانا شبیر احمد عثمانی کے والد بزرگوار تھے۔انہوں نے دارالعلوم دیو بند کی بنیاد رکھنے میں حصہ لیا ۔مولانا یعقوب علی نانوتوی دارالعلوم دیو بند کے پہلے مدرس تھے ۔مولانا قاسم نانوتوی دہلی کالج سے فارغ ہوئے تو پہلے مطبع احمدی پھر مطبع مجتبائی میرٹھ میں اور اس کے بعد مطبع مجتبائی دہلی میں پروف ریڈر رہے اس کے بعد مستقل طور پر مدرسہ دیو بند میں پڑھاتے رہے (احسن نانوتوی)خصوصی تحریر ص691,195,47,45) 👈🏾مدرسہ دیو بند کی تعمیر کے لئے جن ہندوؤں نے چندہ دیا ان میں سے بعض کے نام درج ذیل ہیں ۔منشی تلسی رام ‘ رام سہائے ‘ منشی ہر دواری لال‘ لالہ بجناتھ ‘ پنڈت سری رام ‘ منشی موتی لال ‘ رام لال‘ سیو رام سوار ۔ (سوانح قاسمی 2/317)🚩قاری طیب دیو بندی مہتمم دارالعلوم دیو بند فرماتے ہیں: ”چنانچہ دارالعلوم دیو بند کی ابتدائی روداد میں بہت سے ہندوﺅں کے چندے بھی لکھے ہوئے ہیں“۔ ( خطبات حکیم الاسلام9/149) 13جنوری 1875ءبروز یک شنبہ لیفٹننٹ گورنر کے ایک خفیہ معتمد انگریز مسمی پامر نے اس مدرسہ کا دورہ کیا تو اس نے اس کے متعلق بہت ہی اچھے خیالات کا اظہار کیا۔اس معائنے کی رپورٹ کی چند سطور ملاحظہ فرمائیں ۔ 🇬🇧”یہ مدرسہ سرکار کے خلاف نہیں بلکہ موافق سرکار ممد و معاون سرکار ہے۔یہاں کے تعلیم یافتہ لوگ ایسے آزاد اور نیک چلن ہیں کہ ایک دوسرے سے کچھ واسطہ نہیں 👈🏾(احسن نانوتوی ص217‘تصنیف محمد ایوب قادری دیوبندی ‘ فخر العلماءص 60مولانا اشرف علی تھانوی صاحب کو انگریزی حکومت کی طرف سے چھ سو روپیہ ماہوار ملتا تھا“ ۔ (مکالمہ الصدرین ص 9‘ تقریر شبیر احمد عثمانی دیوبندی) 👈🏾اس بات کا تذکرہ تھانوی صاحب نے الاضافات الیومیہ 6-56 ملفوظ نمبر 108میں بھی کیا ہے ====================دارالعلوم دیو بند کا جب صد سالہ جشن منایا گیا تو مہمان خصوصی (صدر مجلس ) بھارت کی وزیر اعظم مسز اندرا گاندھی اور بھارت کے سابق نائب وزیر اعظم جگ جیون رام تھے۔مسز اندرا گاندھی نے علماءدیوبند کو خطاب فرمایا نیز مسٹر جگ جیون رام نے بھی علماءدیوبند کو بالخصوص اور عوام الناس کو بالعموم وعظ و نصیحت سے مستفید فرمایا ۔ اس صد سالہ جشن دیو بند کی روداد بھی چھپی جس میں مہمانان گرامی کی تصاویر نمایاں طور ملاحظہ کی جاسکتی ہیں۔ 👈🏾آپ ہی اپنی اداؤں پہ ذرا غور کریں ہم اگر عرض کریں گے تو شکایت ہو گی۔
2،  علماء دیوبندکابدترین عقیدہ   انہیں کی کتابوں کے حوالےسے  ============
👇علمائے دیوبند کے اکابر ین مردوں سے فیض حاصل کرنے کی کھلی اجازت دی ہے اور کہا ہے کہ اس میں کوئی حرج نہیں یعنی ان کے نزدیک قبروں والے حاجت روائی کر سکتے اور مصیبت اور تنگی کے وقت ان کی مدد کے لیے قبورں قبروں سے نکل کر ان کی مدد بھی کر سکتے ہیں ،اور پھر علمائے دیوبند کا کہنا ہے کہ ہم میں اور بریلوی حضرات میں عقائد کے حوالے سے زمین آسمان کا فرق ہے،ملاحظہ فرمائیں قبروں پر شرح صدر کی اصلیت کیا ہے، جناب رشید گنگوہی صاحب سے ایک سوال:    



بعض صوفیاء اولیاء کی قبروں پر آنکھ بند کرکے بیٹھتے ہیں اور سورۃ الم نشرح پڑھتے ہیں اور کہتے ہیں کہ ہمارا سینہ کھلتا ہے اور ہم کو بزرگوں سےفیض ہوتا ہے اس بات کی کچھ اصل بھی ہے یا نہیں ۔
جواب :۔ دیوبندی فتوی اس میں کوئی حرج نہیں اگر  نیت خیر ہے فقط واللہ اعلم (فتاوى رشیدیہ : ۵۹)
اہل قبور سے علم کا حاصل ہونا اور مشورہ کا جواب ملنا ممکن ہے ۔یعنی اب آپ بلاجھجک ابوحنیفہ رحمہ اللہ سے براہ راست علم حاصل کرسکتے ہیں
یعقوب نانوتی صاحب علمائے دیوبند معروف مشایخ میں سے ہیں , وہ علمائے دیوبند کا عقیدہ بیان کرتے ہوئے رقمطراز ہیں :
اور بعض لوگوں کو جو بطور خرق عادت اہل قبور سے تعلیم علم یا جواب مشورہ وغیرہ امور حاصل ہوتے ہیں وہ ایک فیض غیبی ہے کہ اہل استعداد کو بوساطت بعضی ارواح کے ہو جاتا ہے،دیوبندیت کے پر اسرار امام حاجی امداد اللہ مہاجر مکی نہ جانے وجدمیں آکر کیا کیا کہتے رہے ہیں اور آل تقلید کی بد عقیدگیوں کے سربستہ رازوں کو کیسے کیسے افشاء کرتے رہے ہیں , ایک جھلک آپ بھی ملاحظہ فرمالیں آنحضرت صلى اللہ علیہ وسلم قبر مقدس خود سے بصورت حضرت میانجو صاحب قدس سرہ نکلے اور عمامہ لیا ہوا اور ترہ اپنے دست مبارک میں لیے ہوئے تھے میرے سر پر غایت شفقت سے رکھ دیا اور کچھ نہ فرمایا اور واپس تشریف لے گئے ۔
(امداد المشتاق صفحہ ۱۹)
جناب خلیل احمد سہارنپوری صاحب سے فیض حاصل کرنے کی بابت رقم طراز ہیں:
"اب رہا مشائخ کی روحانیت سے استفادہ اور ان کے سینوں اور قبروں سے باطنی فیوض پہنچنا سو بیشک صحیح ہے مگر اس طریق سے جو اس کے اہل اور خواص کو معلوم ہے نہ اس طرز سے جو عوام میں رائج ہے ۔" (المہند على المفند ص ۵۸ )
دیوبندیت کے امام حاجی امداد اللہ مہاجر مکی نہ جانے وجد میں آکر کیا کیا کہتے رہے ہیں اور مقلدین کے سربستہ رازوں کو کیسے کیسے افشا کرتے رہے ہیں , ایک جھلک آپ بھی ملاحظہ فرمالیں :


میں (راوی ملفوظات) حضرت کی خدمت میں غذائے روح کا وہ سبق جو شاہ نور محمد صاحب کی شان میں ہے سنا رہا تھا ۔ جب اثر مزار شریف کا بیا ن آیا تو آپ نے فرمایا کہ میرے حضرت کا ایک جولاہا مرید تھا ۔ بعد انتقال حضرت کے مزار شریف پر عرض کیا کہ حضرت میں بہت پریشان اور روٹیوں کو محتاج ہوں کچھ دستگیری فرمائیے ۔ حکم ہوا کہ تم کو ہمارے مزار سے دو آنے یا آدھ آنہ روز ملا کرے گا ۔ ایک مرتبہ میں زیارت مزار کو گیا ۔ وہ شخص بھی حاضر تھا ۔ اس نے کل کیفیت بیان کرکے کہا کہ مجھے ہر روز وظیفہ مقرر پائیں قبر سے ملا کرتا ہے ۔ (امداد المشتاق صفحہ ۱۴۴)
یعنی اہل قبور اس بات پر قادر ہیں کہ وہ کسی کو وظیفہ بھی مہیا کر سکتے ہیں۔
حاجی امداد اللہ صاحب فرماتے ہیں :
دور کر دل سے حجاب جہل وغفلت میرے رب کھول دے دل میں در علم حقیقت میرے ہادی عالم علی مشکل کشا کے واسطے!(کلیات امدادیہ، ص:103)
میری کشتی کنارے پر لگاؤ یا رسول اللہ! (کلیات امدادیہ، ص:105)
جناب محمد زکریا تبلیغی دیوبندی نے رسول اللہ ﷺ کے بارے میں لکھا:
''آپ نے ایک شخص کو مخاطب ہوکرفرمایا: ''جب تیرے باپ پر مصیبت نازل ہوئی تو اس کی فریاد کو پہنچا اور میں ہر اس شخص کی فریاد کو پہنچتا ہوں جو مجھ پر کثرت سے درود بھیجے۔ (تبلیغی نصاب، ص791)
آل دیوبند کے نزدیک پیر عبدالقادر جیلانی غوث الاعظم ہیں۔ (تعلیم الدین، اشرف علی تھانوی ، ص:18)
حسین علی دیوبندی صاحب لکھتے ہیں :
''الہٰی بحرمت خواجہ مشکل کشا سید الاولیاء سند الاتقیاء رأس الفقہاء ورئیس الفضلاء ، شیخ المحدثین قبلۃ السالکین امام العارفین برہان المعرفۃ شمس الحقیقۃ فرید العصر وحید الزمان حاجی الحرمین الشریفین فیض الرحمان پیر دستگیر حضرت مولانا محمد عثمان "(فیوضات حسینی/ تحفہ ابراہیمیہ، ص:28، مترجم: صوفی عبدالحمید سواتی دیوبندی)
مولانا زکریا صاحب تبلیغی فرماتے ہیں :
''رسول خدا نگاہ کرم فرمائیے اے ختم المرسلین رحم فرمائیے ۔آپ یقینا رحمۃللعالمین ہیں ہم حرماں نصیبوں اور ناکامان قسمت سے آپ کیسے تغافل فرماسکتے ہیں......عاجزوں کی دستگیری بے کسوں کی مدد فرمایے اور مخلص عشاق کی دلجوئی اور دلداری کیجیے''(فضائل درود، ص:128 وتبلیغی نصاب، ص:806)
مولانا سید مناظر احسن گیلانی صاحب، مولانا قاسم نانوتوی بانی دارالعلوم دیوبند کے متعلق مولانا منصور عل خان صاحب سے نقل کرتے ہیں:
مولانا قاسم صاحب اگر اکیلے کسی مزار(قبر) پر جاتے اور کوئی دوسرا شخص (عوام الناس میں سے ) وہاں موجود نہ ہوتا تو آواز سے عرض کرتے :آپ میرے واسطے دعا کریں ۔(سوانح قاسمی:ج ۲،ص۲۹)
مندرجہ بالا اقتسابات اس بات کی واضح دلیل ہیں کہ علمائے دیوبند کے اکابر کے نزدیک قبور سے فیض ملتا ہے، ان سے مشورہ بھی کیا جا سکتا ہے، اور ضرورت کے وقت ان کو مدد کے لیے پکارا بھی جا سکتا ہے، یعنی بریلوی اور دیوبند ی اس عقیدے میں ایک دوسرے کے ہم نوا ہیں، اللہ حق بات کو سمجھ کر اس پر عمل کی توفیق عطا فرمائے۔آمین
تلیخص ابوالمکرم سلفی




Thursday 20 July 2017

imam abbu hanifa ki nazar me hazrat umar ki baat


ابو حنیفہ اگر سیدنا عمر کی بات کو شیطان کی بات کہے تو تیرا ماما اعظم
رافضی کہے تو کافر
یہ تو کھلا تضاد ھے حنفیہ میں

حدثني أبو الفضل حدثنا مسلم بن إبراهيم حدثنا عبد الوارث بن سعيد قال حدثنا سعيد قال جلست إلى أبي حنيفة بمكة فذكر شيئا فقال له رجل روى عمر بن الخطاب رضي الله عنه كذا وكذا قال أبو حنيفة ذاك قول الشيطان وقال له آخر أليس يروى عن رسول الله أفطر الحاجم والمحجوم فقال هذا سجع فغضبت وقلت ان هذا مجلس لا أعود إليه ومضيت وتركته (کتاب السنۃ جلد اول ص 226،227) (تاریخ بغداد ج 15 ص 534 ت بشار)

سعید نے کہا میں ابو حنیفہ کے پاس بیٹھا تھا تو اس نے کوئی بات کی تو ایک آدمی نے ابو حنیفہ سے کہا عمر بن خطاب سے اس طرح روایت کیا گیا ہے تو ابو حنیفہ نے کہا یہ شیطان کا قول ہے اور اس (ابو حنیفہ) سے ایک دوسرے آدمی نے کہا کیا رسول اللہ سے مروی نہیں "کی سینگی لگانے والا اور جس کو سینگی لگائی گئی ہے دونوں کا روزہ ختم ہے۔" تو (ابو حنیفہ) نے کہا یہ تو تک بندی ہے تو میں (سعید) غضبناک ہوا اور میں نے کہا بےشک میں اس مجلس کی طرف دوبارہ نہیں آؤن گا اور میں چلا گیا اور میں نے اس کو چھوڑ دیا۔

MUQALLIDO KA DHOKHA


بسم اللہ الرحمان الرحیم

حنفی حضرات اج 1000سالوں سے عوام کو دھوکھا دیتے چلی آئ ہے اور اج بھی ماہر فن مکار ہیں. دین کو چھپانے میں یہودیوں سے کم نہیں اور حدیث کو نا سمجھنے دینے میں مشرکوں اور عیسائیوں سے کم نہیں.
حنفی ایک ایسا مسلک ہے کی لوگوں کو ھدایت پر بلانے کے بجائے گمراہیت کی طرف ہانک دیتی ہے.
جس کی مثال یہ حدیث ہے.

- عليكم بسُنَّتي وسنَّةَ الخلفاءِ الرَّاشدينَ المهديِّينَ من بَعدي ، تمسَّكوا بها وعضُّوا عليها بالنَّواجذِ ، وإيَّاكمْ ومُحدَثاتِ الأمورِ ، فإنَّ كلَّ بدعةٍ ضلالةٌ

الراوي: - المحدث: ابن تيمية - المصدر: منهاج السنة - الصفحة أو الرقم: 4/164
خلاصة حكم المحدث: صحيح

اس حدیث میں کیا لکہا ہے جگ ظاہر ہے.
لیکن لوگوں کو مغالطہ میں رکہنے کے لئے اس حنفی مسلک نے کوئ کمی نہیں چہوڑی ہے.
اس حدیث میں پہلے (علكيم بسنتي ) نبی کے طریقے کو لازم قرار دیا گیا. پھر ترتیب وار ( سنة الخلفاء الراشدين الخ)
خلفاء راشدین کے طریقے کو لازم پکڑنا ہے.یعنی نبی (ص) کی بات آ جانے کے بعد کسی کی بھی انسان بات قابل قبول نہیں ہے. چاہے وہ صحابی ہو یا تابعی اور ولی ہو.
اس بات پر سارے مذھب اسلام کا اجماع ہے.
اور وہ اس تر تیب سے ہے.

1) اللہ کی بات

2)نبی (ص) کی بات

3) صحابی کی بات جو قران اور حدیث کے خلاف نا ہو.

4) مجتھدین کے فتوے جو قران اور حدیث سے خلاف نا ہو.

اب ان حنفیوں نے ایسا دین میں خلط ملط کر دیا ہےکی ساری دنیا کے مسلمان انکی عیاریوں اور مکاریوں سے پریشان ہے.
لیکن علماء اہل حدیث اہل حق کا گروہ ہے جنہوں نے اپنی انتھک کوششوں کے بعد اصل دیں مشرق وسطی میں جگ ظاہر کیا
جو حنفیوں کے منھ پر ایک بہت بڑا تماچا ہے.
اس زور دار تماچا کو حنفی حضرات اج بھی اپنے رخسار پر محسوس کر رہے ہیں.

اللہ تعالی سے یہی دعا خادم دین کر رہا ہے کی اللہ ہمیشہ اہل حدیث علماء کی اس دنیا میں پرواز کی زندگی دے.کی دین پر کوئ آنچ نا انے پائے.امین
اور اخرت میں اللہ ان اہل حدیث علماء کوجنت الفردوس میں جگہ دے. امین

(مشتاق احمد خان)

Sunday 16 July 2017

HAZRAT UMAR BIN KHATTAB SE SIRF 8 RAKAT TARAWIH HI SABIT HE


حضرت عمربن خطاب رضى الله عنه سے صرف آٹھ ركعات تراويح ثابت هے تفصيل ملاحظه فرمائيں:
1 ــ امام مالک رحمہ الله(المتوفى 179هجرى) نے كہا:
عن محمد بن يوسف ، عن السّائب بن يزيد، أنّه قال:أمرعمربن الخطاب رضى الله عنه أبي بن كعب وتميماالدّارىّ أن يقوما للناس بإحدى عشرة ركعة قال: كان القاىء يقرأ بالمئين ، حتى كناّ نعتمد على العصى من طول القيام ، وماكناننصرف إلّافي فروع الفجر.
سائب بن يزيد رضى الله عنہ سے روايت ہے کہ عمربن خطاب رضى الله عنہ نے ابى بن كعب اورتميم دارى كوگیارہ ركعات پڑہانے کا حكم ديا ، سائب بن يزيد رضى الله عنہ كہتے ہیں كہ امام سوسوآيتيں ايک ركعت ميں پڑہتاتہايہاں تک کہ ہم طويل قيام كى وجہ سے لکڑی پرٹیک لگاکرکہڑے ہوتے تھے.[موطا امام مالک 1/115،وإسناده صحيح على شرط الشيخين ومن طريق مالک رواه النسائى في السنن الكبرى3/113نمبر4687 وشرح معانى الآثارلطحاوى 1/293نمبر:1741والفوائد للنيسابورى ق:136،نيزديكهئے:ترقيم الشامله ص:16،نمبر:18،السنن الكبرى للبيهقي 2/496نمبر:4392،كلهم من طريق مالك به].
يہ روايت بخارى ومسلم كى شرط پر صحيح ہےاسكى سند ميں كسى علت كا نام ونشان تک نہيں، اس روايت سے معلوم ہواکہ حضرت عمررضى الله عنہ نے آٹھ ركعات تراويح اورتين وترہى كاحكم ديا اورانكے دورميں آٹھ ركعات ہى پڑہی جاتى تهى.
اس روايت كے برخلاف ايک بہى صحيح روايت میں يہ ثبوت نہيں ملتا كہ عہد فاروقى ميں يا اس سے قبل يا اسكے بعد كسى ايک صحابى نے آٹھ ركعات تراويح سے زائد پڑہی ہو، اس سے ثابت ہواكہ آٹھ ركعات تراويح ہونے پرصحابہ كا اجماع تھا.
اس روايت كى سند پربعض مختصرمعلومات:
سندكے رجال كاتعارف
مذكوره روايت بلكل صحيح اوربے داغ ہے.
اس روايت كى اہم صفت يہ ہے کہ اس روايت كوعمرفاروق رضى الله عنہ سے نقل كرنے والے سائب بن يزيدرضى الله عنہ بہى صحابى ہيں.
اورامام مالک اوراس صحابى كے درميان صرف ايک راوى محمد بن يوسف ہيں جوبخارى ومسلم كے زبردست ثقہ راوى ہیں.
اس سند كے ہررواى كاتعارف
[1]عمربن الخطاب رضى الله عنہ: آپ صحابى رسول اورخليفہ ثانى تهے مزيد يہ جليل القدرصحابى محتاج تعارف نہيں.
[2]صحابى رسول سائب بن يزيد رضى الله عنہ:
آپ بہى صحابى رسول ہيں جيسا كہ بخارى شريف ميں اسكا ثبوت موجودہے.
امام بخارى رحمہ الله(المتوفى256)نے كہا:
حدثناعبدالرحمن بن يونس ،حدّثناحاتم بن إسماعيل ، عن محمد بن يوسف،عن السائب بن يزيد،قال:حجّ بي مع رسول الله صلى الله عليه وسلم وأناابن سبع سنين.[صحيح بخارى كتاب جزاء الصيد:باب حج الصبيان، نمبر:1858].
محمد بن يوسف بيان كرتے ہیں کہ سائب بن يزيدنے كہاكہ مجهے رسول الله صلى الله عليہ وسلم كے ساته حج كرايا گياتہاميں اس وقت سات سال كا تہا.
جب أپ بہى صحابى رسول ہيں توآپ بہى مزيد محتاج تعارف نہيں.
[3]محمد بن يوسف المدنى: آپ بخارى ومسلم كے زبردست ثقہ راوى ہیں، آپ كى ثقاهت واتقان پراہل فن كااتفاق ہے.
حافظ ابن حجرنے ان كے متعلق فرماياہے:
"محمدبن يوسف بن عبدالله الكندي المدنى الأعرج ثقة ثبت"[تقريب التهذيب لابن حجر6414].
كسى بہى ناقد امام نے ان پركوئى جرح نہيں كى ہے اسلئے يہ بہى مزيدتعارف كے محتاج نہں ہیں.
[4]امام مالک رحمہ الله:آپ ائمہ اربعہ ميں ايک معرف امام بلكہ يہ امام دارالهجره کے نام سے بہى معروف ہيں.
ثابت ہواكہ مذكوره روايت بہت بلند پايہ ثقہ اورمعروف ومشہوررواة سے منقول ہوئى ہے لہذا اس روايت كى سند اعلى درجہ كى صحيح روايت ہے.
مذكوره روايت كے رجال نہ صرف يہ کہ بخارى ومسلم كے رجال ميں سے ہيں بلكہ عين اسى سلسلہ سند سے بخارى ومسلم ميں احاديث بہى موجودومنقول ہيں.
احناف كے گہركى شہادت
امام محمد بن على النيموى الحنفى(المتوفى:1322ہجرى) نے مذكوره روايت كى سند كوصحيح قرارديتے ہوئے فرمايا:"إسناده صحيح" يعنى اس كى سند صحيح هہے.[آثارالسنن،ج2/250]. والله أعلم بالصواب. باقى اوركبہى اميدہے کہ تمام بہائى اپنے نيک دعاوں ميں ناچیزكوضروريادركہيں الله ہم سب كے روزے اورباقى نيک اعمال قبول فرمائے. (جارى)
كتبہ/محمديوسف بٹ بزلوى. (7/رمضان المبارک1436ــ).

Hazrat umar ne 20 ka hukm diya iska sarsari jayiza

  • حضرت عمرنے بيس كا حكم ديا اس كا سرسرى جائزه: 1 ــ عن يزيد بن رومان قال : {كَانَ النَّاسُ يَقُومُونَ فِي زَمَانِ عُمَرَ بنِ الخَطَّابِ فِي رَمَضَانَ بِثَلاثٍ وَعِشرِينَ رَكعةً}. يزيدبن رومان روايت كرتے هيں كه لوگ حضرت عمركے زمانے ميں تئيس رمضان ميں 23 ركعات تروايح پڑهتے تهے۔ [حوال جات: مؤطاامام مالک1/115، والمجموع للنووي4/33. حديث مرسل، امام نووي فرماتے هيں كه يزيد بن رومان نے حضرت عمركا زمانه نهيں پايا۔ توبتائے كه يزيد بن رومان نے جب حضرت عمركازمانه هى نهيں پايا تو اسكى بات كو كيسے قبول كياجائے۔ 1 ــ حضرت عباس رضى الله عنهما سے مروى هے كه نبى كريم صلى الله عليه وسلم رمضان ميں مع وتركے تئيس ركعات(23) پڑهتے تهے۔ حواله:(1) مصنف ابن ابى شيبه2/164. (2) المنتخب رقم(653). (3) المعجم الكبير للطبرانى11/393. (4) المعجم الاوسط1/243.(سنن كبرى بيهقى 2/698. 1: امام طبرانى فرماتے هيں كه يه حديث حكم سے مروى نهيں هے اورناهى ابن عباس سے، يه صرف ابوشيبه سے مروى هے ابوشيبه:ابراهيم بن عثمان كوفى عبسى. اس راوى پر محدثين كى جرح: 2: امام طبرانى نے لكها هےكه اس كے ضعيف هونے پرمحدثين متفق هيں اوراسكى احاديث كو رد كياهے. 3: عبدالله بن مبارک كهتے هيں:(إرم به) يعنى اسكوچهوڑدو.4: امام احمدنے كهاكه يه بهت ضعيف هے، اور منكرالحديث. 5: امام نسائي نے اسكومتروك الحديث كها هے.6 : امام حاكم نے كها كه محدثين نے اسكى حديثيں قبول نهيں كى هيں. 7: ابن بطال نے كها كه:هو ابراهيم هو جد بني شيبه ضعيف، يعنى يه ابراهيم ضعيف هے، اس سے حجت پکڑنا صحيح نهيں هے. 8: امام زيلعى حنفي فرماتے هيں:اسكے ضعيف هونے پراتفاق هے.اورفرماتے هيں كيوںکه اسكى حديث حضرت عائشه والى حديث (گياره ركعت) كے مخالف هے.9: ابن عبد البرنے بهى اسكوضعيف قراردياهے.10: بهيقى نےبهى ضعيف كهاهے.11: ابن ملقن نے كها كه وه ضعيف هے.هيثمى نے بهى ضعيف كهاهے.12: ابن حجرنے لكها كه يه ضعيف هے.13 : ابن حجرهيتمى نے كها كه يه بهت ضعيف هے.14: امام سيوطى نے ضعيف كها.15:امام ذهبى نے اسكوكناكيرميں شماركياهے.16:امام قسطلانى نے بهى ضعيف قراردياهے.17: امام البانى نے اس حديث كوموضوع قراردياهے.[حواله جات: [(1) نصب الراية 2/153،(2) تهذيب التهذيب 1/145 .(3) و شرح صحيح البخاري 3/141 .(4) التمهيد8/115.(5) سنن كبرى للبيهقى2/698.(6) البدرالمنيرلابن الملقن4/350.(7) مجمع سنن الزوائد3/173.(8) الدراية للعسقلاني1/203.(9) ميزان الاعتدال1/48.(10) الفتاوى الكبرى لابن حجرالهيتمي1/195. (11) المواهب اللدنية للقسطلاني3/306.(12) الحاوي للسيوطي1/413.(13) السلسة الضعيفة( 560). هذاعندي والله أعلى وأجل وأعلم. آخرميں الله تعالى سے دعاگوهوں كه وهميں احاديث رسول صلى الله عليه وسلم كى استهزاء كرنے محفوظ ركهے اور قرآن واحاديث صحيحه پرعمل كرنے كى توفيق عطافرمائے. آمين. (نوٹ:مجهے كسى مسلک ياجماعت سے كوئي ذاتى دشمنى نهيں هے بس احاديث رسول صلى الله عليه وسلم كے دفاع ميں يه چندسطورلكهنا مناسب سمجها الله هم سب كوهدايت نصيب فرمائے. كتبه/ محمديوسف بٹ

Saturday 15 July 2017

Ehlehadees kin logo ko kaha gaya he


اهل حديث سے وه حضرات مراد هيں جو حديث كے حفظ وفهم اوراسكے اتباع وپيروي كے جذبه سے سرشاراوربهرورهوں. [ حواله:طائفة منصوره ص38نيزديكهئے الكلام المفيدص139]
مزيد سرفرازصفدرصاحب لكهتے هيں:
اس سے آشكارا هوگيا كه هروه شخص اهل حديث هے جو جس نے تحصيل اورطلب حديث كا اهتمام كيا هواورحديث كيلئے سعي اوركاوش كي هو عام اس سے كه وه حنفي هويا ، مالكي ، شافعي هوياحنبلي هو، حتى كه شيعه هي كيوں نه هو، وه بهي اهل حديث هے [حواله:طائفه منصوره ص39].
تو صفدرصاحب نے كيسے يه جرأت كي كه انهوں شيعة حضرات جو قرآن كے محرف كے قائل هيں اور صحابه پركفركا فتوى جاري كرتے هيں يهان تک كه وه تمام مسلمان كو كافر سمجهتے هيں، اهل حديث قرارديا؟
[2] حاجي امداد الله مكي صاحب كے خليفه مجازمحمدانوارالله فاروقي فضيلت جنگ باني:جامعة نظاميه حيدرآباد دكن نے لكها هے:
حالاںكه اهل حديث كل صحابه كرام تهے كيونكه فن حديث كي ابتداء ان هي سے تهي اسلئے كه ان هي حضرات نے أنحضرت سے حديث ليكردست بدست امت كو پهنچا ديا پهرانكے اهل حديث ميں كيا شبه.[حقيقة الفقه حصه دوم ص 228، طبع ادارة القرآن والعلوم  الاسلاميه كراچي]
ديوبنديوں كے مشهورعالم اوركئي كتابوں کے مصنف محمد ادريس كاندهلوي لاهوري نے لكها هے كه
[3] " اهل حديث تو تمام صحابه تهے مگرفتوے اهل الرأي هي ديتے تهے. بعد ميں يه لقب امام ابوحنيفه اورآپ کے اصحاب كاهوگيا اوراس زمانے كے تمام اهل حديث نے امام ابوحنيفه كو اهل الرأي كا لقب ديا "[حواله ديكهئے: اجتهاداورتقليدكي بے مثال تحقيق ص48،شائع كرده علمي مركزاناركلي لاهور].
نوٹ : اس سے ثابت هو كه صحابه كرام بهي اهل حديث هي تهے جيساكه احناف كے علماء نے بهي درج بالاعبارت ميں تسليم كيا هے اوريه بات بهي ماننے سے انكارنهيں كه اگربقول بعض احناف حضرات كے كه اس سے مراد صرف اورصرف محدثين هيں غلط هے بلكه صحابه كرام ميں سب كے سب محدث نهيں تهے اهل حديث سے محدثين اوراحاديث پرعمل كرنے والے دونوں هي طبقه مراد هيں اوريه بات بهي واضح هوئي كه اهل حديث اس وقت سے جب كه احناف يادوسرے مكاتب فكركا كوئي وجود هي نهيں تها.
الله تعالى سے دعاء هے كه وه هم سب كو حق سمجهنے اوراس پرعمل كرنے كي توفيق دے.
كتبه: العبد الفقير/ محمد يوسف بٹ الرياضي.

”HADEES” bhi ALLAH ka KALAAM hai…?



🍃BismillahirRahmanNirRaheem🍃

📘Jawab :

Ji haan, Jis tarah Allah ne “Quran” ko nazil kiya usi tarah “Hadees” bhi Rasoolullah par nazil ki gayi.

🔴🔴”HADEES” ko yaad karne wale ke liye Nabi ki duwa :

💯✔Zaid ibn Sabit (Rz) ne kaha ke Rasoolullah ne farmaya :

🍃Allah us shakhs ko tar-wa-taazaa (hara bhara) rakhe jo meri koi Hadees sune aur usko waisi yaad kare aur usko waisi hi logo tak pahuncha de”.

📘(Sahih Abu Dawood Kitabul Ilm)

↘”Munkire Hadees” yaani “Inkaare Hadees” ka fitna “Khawariz” aur “Mutzila” se shuru huwa jo Akkal parst firke the. Aaj bhi Highly Qualified Muslim “Hadees” ko Allah ka KALAAM nahi mante hai.

Aur kuchh “Taqleedi” mijaaz ke Musalman “Maslaq” ke buniyad par bhi “Sahih Hadees” ka inkar karte hai isliye ke unke “Maslaq” ke khilaf  hoti hai.

↘Hindustan me ”Munkire Hadees” ka fitna Punjab ke “Abdullah Chakralvi” ne failaya jo “Jamaat-e-Ahle Quran” ka baani hai aur dhire dhire logo ke dil me ghar kar liya. “Ahle Quran” bahot hi GUMRAAH firka hai is se bachke rahna lazim hai warna ham bhi “KAFIR” ho jayenge.

↘”Munkire Hadees” ka kahena yah ke Hadeese mahefuz nahi hai aur apas me bahot zyada takraati hai.Jaha bhi 2 Sahih Hadeeso me takraao paya jayega waha un dono Hadeeso ko milakar “ek natija” nikala jayega.

↘Unka dusara etraaz yah hai HADEES ham tak “LOGON ke zariye pahunchi” hai lekin “QURAN bhi to ham tak LOGON ke zariye pahuncha hai. Kya fir ham QURAN me bhi SHAK karenge…??? Kya aap Quran Nazil hote waqt waha maujud the…??

😈😈Yaad rahe jis tarah Puri QURAN ya KISI EK AYAAT ka bhi INKAAR karna KUFR hai usi tarah kisi ek HADEES karna INKAR karna bhi KUFR hai jo Hadees sahih SANAD ke sath  Nabi ki baat hai yah sabit ho jaaye. Isko mamuli baat na samjana.

💯✔Quran ne khud “kufr” ka fatwa diya hai. Jaisa ke Allah ne farmaya :

🍃(Yeh Rasool) Keh dijiye! ke Allah ta’ala aur Rasool ki ita’at (farmadari) karo agar ye muh pher le to beshak Allah ta’ala KAFIRO se muhabbat nahi karta.

📘(Surah 03 Ale Imran : Ayat 32)

↘Aaye dekhte hai ke, kya HADEES bhi ALLAH ne NAZIL ki hai ya nahi…?

🔦🔴🔴🔴QURAN se DALEEL :

“Ke Tumhara saathi (Muhammad) NA GUMRAAH huye aur na BAHKE. Aur wah (Muhammad) to APNI NAFSAANI KHWAHISH se kuchh NAHI KAHTE. Yah to WAHEE (paigaam) hai jo unpar bheji jaati hai.

📘(Surah Najm 53 : Ayat 2,3,4)

Is ayat se yeh baat malum hoti hai ke :

Nabi SallallahuA’laihiWaSallam ISLAM ke talluk se jo bhi BAAT kiya karte the wo apne NAFS (Mann) se nahi balke sirf ALLAH ke WAHEE ke mutabik hi kiya karte the. Agar kisi masle ke talluk se WAHEE nahi aati to Nabi SallallahuA’laihiWaSallam khamush raha karte yaha tak ke WAHEE nazil ho jaaye.

🔦🔴🔴HADEES se Daleel:

💯✔Miqdaam bin Ma’dikaribSallallahuA’laihiWaSallam (Rz) farmate hai ke Rasoollulalh  ne IRSHAAD farmaya ke…

🍃Suno, muze “Quran” diya gaya aur usi ke sath sath “uska Misl” (yaani usi jaisi dusari chiz) bhi di gayi……”._

📘(Abu Dawood, Kitabul Sunaah, Chapter 42, Hadees No. 9)

🔹Is Hadees se yeh maloom hota hai ke…

Rasoolullah SallallahuA’laihiWaSallam  khud kah rahe ki “Hadees” bhi Allah ne Quran ke sath nazil ki.

Kiski baat maani jaaye ? Apki ya Rasoolullah ki…???

🔹Allah ne, Rasoolullah ko Quran ke sath sath uska “Misl” yaani usi “jaisi” dusari chiz bhi NAZIL ki hai, us dusari chiz ka naam hai “HADEES”.

↘English me, “Misl” ka tarjuma hota hai “similar”.

🔴🔴Hum HADEES ko kam ALFAAZ me is tarah BAYAN kar sakte  hai:

_…..“ZUBAN to NABI ki hoti hai lekin  FARMAAN Allah ka”.

💯✔Yaad rahe, Sirf SAHIH aur HASAN HADEES hi ALLAH ki sacchi WAHEE hai jo Rasoolullah par nazil hui hai. “ZAEEF Hadees” me “shak” me shak baaki rahta hai aur yah baat “sabit” nahi ho paati ke “is Hadees” ko Nabi SallallahuA’laihiWaSallam ne apne “zuban-e-mubarak” se farmaya ya unke naam par kisi aur ne ZHOOT kaha. Isliye ZAEEF HADEES kisi masle me DALEEL nahi ban sakti yaha tak ke us HADEES ki SANAD sahih nikal aaye.

Wallahu Alam Sawab

HANAFIYON KA JHOOTH IMAM BUKHARI PAR TAHAJJUD OR TARAWIH ALAG ALAG HE



📛 Aaj kal Kuch Fitne Baaz Log jo Ramzan jaese Mubarak Mahene me Nafil Ibadato me Ummat me Fitna Daal rhe Jab UNko Unk Ulma ki Bat Batai K📛

♨Tmre Ulma TAHAJHUD or TARAWIH ek hi Kahte h to unki bi Baat Naa Maante Hue or Ummat me Fitne Paida Karne k Lye ♨

👉IMAAM BUKHARI RA pe Jhut Bhanna Shuru kiya👈�

👁👁Aaiye Dekte h O Jhut Kya h🚫👇👇

📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝

📓Anwaar Saahab farmate h,

Ramzan ki Chaand Raat Hz,Imaam Bukhari ra k yaha ink Shagird wa As'haab Ikatte ho jate aap unhe Namaz Tarawih Padhate Har Raka'at me 20 Aayate Padhte Aese Khatam Quraan tak Silsila Chalta Raheta or Saheri k Wakt (Tahajhud me) Nisf se Tihai Quran Tak Padhte Or Saher k wakt Har 3 Raat me 1 Quran Khatam Karte.

📚(هدى السارى مقدمه فتح البارى ص253ج2)

❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

👉Aaiye sab se Pahele Ibarat pe Bat krte h fir usk baad ⏭ SANAD k Baare Me Dekhte h👈�

👇👇👇👇IBARAT👇👇👇👇

1⃣
Anwaar Saab ne Mazkora IBARAT ka Ma'ana galat kiya h, IBARAT K 2 hisse h,
Phela ka ta'aluk Awwal Shab se h,
Dusre ka Saheri se h,
Awwal Shab Ka Ma'amul Namaz or Saheri k wakt me Tilawate Quran Bataya Gaya h.
Fir pahele Hisse me Namaz me Qira'at ki Kaefiat ka bi Zikar h k Har Raka'at me 20 Aayat k Lag Bhag Tilawat ki Jaati, Jab k Saheri k wakt sirf Tilawat Quran ka Zikar h lkin
ANWAAR Apni Taraf Se TAHAJHUD ka IZAFA karte h,
Halanke Yeqra Ba Ma'ane TAHAJHUD ya Namaz Lughat ki Kisi kitab me likha,ye ANWAAR sahab ka Khabat wa Rabat h.

2⃣
Is Riwayat se Sabit hota h k Imaam Bukhari ra Ammi Aayesha raz ki Riwayat k Mawafiq 11 Raka'at Padha krte the Jin me 8 Tarawih or 3 witar hua karte the, or har Raka'at me 20 Aayate Qirat karte h balafaz digar yaomiya Qirat Namaz Tarawih Me 220 Aayat Ki hua karti thi,
Agar DEOBANDI hamare hisaab me Galti na nikale to pure Ramzaan Namaz TARAWIH me 6600,Aayat Tilawat hua karti thi , or Quran ki KUL Aayat 6666 h,
Agr Ye bat Taslim na bi ki jaye To TiLawat ki koi Tawil nhi ki Jaa sakti,
Kyu k 20 Raka'at TARAWIH me Ba Ma'ana witar Qirat ki Miqdar,31800 Aayate banti h,
Algarz ANWAAR Saab ki musallama riwayat k Mutabik IMAAM BUKHARI 8 Raka'ak TARWIH padha Karte the.

Note:- Dekha Aap ne k Matan Me hi Kitni Uljhan h🔃

Ab Aaiye Sanad ko Dekhte H👁👁

🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀

👇👇👇👇 SANAD 👇👇👇👇
Is Waqiya ki Sanad me Makhdus h h,

1, Hafiz Ibne Hajar ne Imaam Haakim Ki Sanad se Naqal Kiya h,
Ise Bayan Karne Wala "MAQSIM IBNE SA'ID " Raawi h.
📚(ہدیہ السادی ص482مطبوعہ بولاق مصر1301هه)

2, jab k Taarikh e Bagdad safa 12 jild 2 k Qadim matbo'a Nuskhe ,
"NASABAH BIN SA'ID " Raawi h.

3, maheshi ne Sarahat ki h k Tabkaat Shafi'aa me bi "NASABAH" hi h.

4, is k Bar Aks Taarikh e Bagdad k Jadid Matbo'aa Nuskhe me or Tarikh Damishq la ibne Asaakar safa 58 jild 55 me or Tahezeeb Alkamal safa 231 jild 6 me "MASBAH BIN SA'ID H.

👉Idhar hamara kahena h k,
ANWAAR SAAB Wazahat kare k Raawi, MAQSIM h Ya MASBAH h Ya NASBAH h,👈�

Fir Jiska bi Intekhaab Kare Uski Kutube Rijaal se ADALAT or SAQAHAT Bayan Kare,

🚫In Naamo Ka Koi Raawi Asma Rijaal ki Kitabo me nhi Mila🚫

🌑 Lihaza Ye MAJHUL H🌑

🌹🌹🌹🌹KHULASA🌹🌹🌹🌹

Ye Waqiya BATIL wa BE ASAL h,

❌IMAAM BUKHARI ra se SABIT NHI h❌

👍🌹👍🌹👍🌹👍🌹👍🌹👍🌹👍

🌺🌺🌺NASIHAT🌺🌺🌺

👆� Dekha Aapne Kaese Fitna Fasad Log Ramzaan Jaese Mubarak Mahene me Ummat me Fitna Faelane k lye Kaese,

Jhuti Riwayato Ka Sahara Le Rahe h.

👐🏾Allah Aese Fitne Fasad Logo Se Ummat ki Hifazat Farma👐🏾

AAMEEN YA RABBUL AALAMEEN

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

Friday 14 July 2017

Jab farz namaz ki iqamat hojaye toh akele nafil ya sunnat ya farz namaz padhna jayez nahi, Chahe pehle rakat mil jaane ka yakin hi kyu na ho.


Jab farz namaz ki iqamat hojaye toh akele nafil ya sunnat ya farz namaz padhna jayez nahi,
Chahe pehle rakat mil jaane ka yakin hi kyu na ho.

Hazrat Abdullah bin sarjis raziyallaho an ho khete hai k Rasool Allah sallallaho alaihi wasallam masjid mein namaz e fajr ki farz padh rahe the k ek admi aya us ne masjid k ek ko ne mein do sunnatien padhi aur uske baad farz namaz mein sharik huwa salam pher ne k baad Rasool Allah sallallaho alaihi wasallam ne us Admi ko bulaya aur pucha k tum  ne jo akele namaz padhi use farz shumar (count) karte ho ya wo jo humare sath padhi hai.

'Abdullah bin Sarjis reported:
A person entered the mosque, while the Messenger of Allah (ﷺ) was leading the dawn prayer. He observed two rak'ahs in a corner of the mosque, and then joined the Messenger of Allah (ﷺ) in prayer. When the Messenger of Allah (ﷺ) had pronounced salutations (he had concluded the prayer), he said: O, so and so, which one out of these two prayers did you count (as your Fard prayer), the one that you observed alone or the prayer that you observed with us?

عبداللہ بن سرجس سے روایت ہے کہ ایک آدمی مسجد میں داخل ہوا اور رسول اللہ ﷺصبح کی نماز پڑھا رہے تھے، اس آدمی نے مسجد کے ایک کونے میں دو رکعات نماز پڑھی پھر رسول اللہ ﷺکے ساتھ نماز پڑھی، جب رسول اللہ ﷺنے سلام پھیرا تو آپ ﷺنے فرمایا اے فلاں آدمی تو نے دو نمازوں میں کس کو فرض قرار دیا ہے کیا جو نماز تو نے اکیلے پڑھی یا وہ نماز جو تو نے ہمارے ساتھ پڑھی ہے؟.

حَدَّثَنَا أَبُو كَامِلٍ الْجَحْدَرِيُّ، حَدَّثَنَا حَمَّادٌ يَعْنِي ابْنَ زَيْدٍ، ح وَحَدَّثَنِي حَامِدُ بْنُ عُمَرَ الْبَكْرَاوِيُّ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ يَعْنِي ابْنَ زِيَادٍ، ح وَحَدَّثَنَا ابْنُ نُمَيْرٍ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، كُلُّهُمْ عَنْ عَاصِمٍ، ح وَحَدَّثَنِي زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، - وَاللَّفْظُ لَهُ - حَدَّثَنَا مَرْوَانُ بْنُ مُعَاوِيَةَ الْفَزَارِيُّ، عَنْ عَاصِمٍ الأَحْوَلِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَرْجِسَ، قَالَ دَخَلَ رَجُلٌ الْمَسْجِدَ وَرَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فِي صَلاَةِ الْغَدَاةِ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي جَانِبِ الْمَسْجِدِ ثُمَّ دَخَلَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَلَمَّا سَلَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ يَا فُلاَنُ بِأَىِّ الصَّلاَتَيْنِ اعْتَدَدْتَ أَبِصَلاَتِكَ وَحْدَكَ أَمْ بِصَلاَتِكَ مَعَنَا ‏"‏ ‏.‏

Reference : Sahih Muslim 712
In-book reference : Book 6, Hadith 81
(English) reference : Book 4, Hadith 1537

Abu huraira raziyallaho an ho se rivayat hai k nabi akram sallallaho alaihi wasallam ne farmaya k jab farz namaz ki iqamat hojaye toh siwaye farz namaz k koi  dusri namaz nahi hoti.

Abu Huraira reported the Messenger of Allah (ﷺ) as saying:
When the prayer commences, there is no prayer but the obligatory one.

حضرت ابوہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت ہے کہ نبی اكرم صلي الله عليه وسلم نے فرمایا کہ جب فرض نماز کی اقامت ہوجائے تو سوائے فرض نماز کے  کوئی دوسری نماز نہیں ہوتی.

وَحَدَّثَنِي يَحْيَى بْنُ حَبِيبٍ الْحَارِثِيُّ، حَدَّثَنَا رَوْحٌ، حَدَّثَنَا زَكَرِيَّاءُ بْنُ إِسْحَاقَ، حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ دِينَارٍ، قَالَ سَمِعْتُ عَطَاءَ بْنَ يَسَارٍ، يَقُولُ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم أَنَّهُ قَالَ ‏ "‏ إِذَا أُقِيمَتِ الصَّلاَةُ فَلاَ صَلاَةَ إِلاَّ الْمَكْتُوبَةُ ‏"‏ ‏.‏

Reference : Sahih Muslim 710 b
In-book reference : Book 6, Hadith 76
(English) reference : Book 4, Hadith 1532,
In urdu jild no 2 page no 235 hadis no 1646.
 
Malik k baytay Abdullah bin buhaina raziyallaho an ho ne kaha k Rasool Allah sallallaho alaihi wasallam ek admi k pass se guzre wo namaz padh raha tha aur subah(fajr) ki namaz ki iqamat ho chuki thi,Aap sallallaho alahi wasallam ne usse kuch kaha,hum nahi jaante k Aap sallallaho alaihi wasallam ne usse kya kaha,phir jab hum namaz se farig huwe toh humne usko gher liya,hum ne kaha Rasool Allah sallallaho alaihi wasallam ne tujh se kya kaha? Usne kaha k Aap sallallaho alaihi wasallam ne mujh se farmaya k ab tum mein koi admi subah ki chaar (4) rakat padhne lage ga.

Abdullah bin Malik bin Buhaina reported:
The Messenger of Allah (ﷺ) happened to pass by a person who was busy in praying while the (Fard of the) dawn prayer had commenced. He said something to him, which we do not know what it was. When we turned back we surrounded him and said: What is it that the Messenger of Allah (ﷺ) said to you? He replied: He (the Holy Prophet) had said to me that he perceived as if one of them was about to observe four (rak'ahs) of the dawn prayer. Qa'nabi reported that 'Abdullah b. Malik b. Buhaina narrated it on the authority of his father.

عبداللہ بن مالک بن بحینہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺایک آدمی کے پاس سے گزرے وہ نماز پڑھ رہا تھا اور صبح کی نماز کی اقامت ہو چکی تھی آپ ﷺنے اس سے کچھ باتیں فرمائیں، ہم نہیں جانتے کہ آپ ﷺنے اس سے کیا فرمایا،جب ہم نماز سے فارغ ہوئے تو ہم نے اسے گھیر لیا، ہم نے کہا رسول اللہ ﷺنے تجھے کیا فرمایا ہے؟ اس نے کہا رسول اللہ ﷺنے مجھے فرمایا تھا کہ اب تم میں کوئی آدمی صبح کی چار رکعتیں پڑھنے لگا ہے.


حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ الْقَعْنَبِيُّ، حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ حَفْصِ بْنِ عَاصِمٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَالِكٍ ابْنِ بُحَيْنَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مَرَّ بِرَجُلٍ يُصَلِّي وَقَدْ أُقِيمَتْ صَلاَةُ الصُّبْحِ فَكَلَّمَهُ بِشَىْءٍ لاَ نَدْرِي مَا هُوَ فَلَمَّا انْصَرَفْنَا أَحَطْنَا نَقُولُ مَاذَا قَالَ لَكَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ قَالَ لِي ‏ "‏ يُوشِكُ أَنْ يُصَلِّيَ أَحَدُكُمُ الصُّبْحَ أَرْبَعًا ‏"‏ ‏.‏ قَالَ الْقَعْنَبِيُّ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَالِكٍ ابْنُ بُحَيْنَةَ عَنْ أَبِيهِ ‏.‏ قَالَ أَبُو الْحُسَيْنِ مُسْلِمٌ وَقَوْلُهُ عَنْ أَبِيهِ فِي هَذَا الْحَدِيثِ خَطَأٌ ‏.‏

Reference : Sahih Muslim 711 a
In-book reference : Book 6, Hadith 79
 (English) reference : Book 4, Hadith 1535

Ibn buhaina ne kaha k subah ki namaz ki iqamat(takbir) kahi gayi toh Rasool Allah sallallaho alaihi wasallam ne ek admi ko namaz padhte huwe dekha is haal mein k muazzin iqamat keh raha tha toh Aap sallallaho alaihi wasallam ne farmaya kya tu subah ki chaar(4) rakat namaz padhta hai.

Ibn Buhaina reported:
The dawn prayer had commenced when the Messen- ger of Allah (ﷺ) saw a person observing prayer, whereas the Mu'adhdhin had pronounced the Iqama. Upon this he (the Holy Prophet) remarked: Do you say four (rak'ahs) of Fard in the dawn prayer?

ابن بحینہ سے روایت ہے کہ صبح کی نماز کی اقامت کہی گئی تو رسول اللہ ﷺنے ایک آدمی کو نماز پڑھتے ہوئے دیکھا اس حال میں کہ مؤذن اقامت کہہ رہا تھا تو آپ ﷺنے فرمایا کیا تو صبح کی چار رکعات نماز پڑھتا ہے۔

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ، عَنْ سَعْدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ حَفْصِ بْنِ عَاصِمٍ، عَنِ ابْنِ بُحَيْنَةَ، قَالَ أُقِيمَتْ صَلاَةُ الصُّبْحِ فَرَأَى رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم رَجُلاً يُصَلِّي وَالْمُؤَذِّنُ يُقِيمُ فَقَالَ ‏ "‏ أَتُصَلِّي الصُّبْحَ أَرْبَعًا ‏"‏ ‏.‏

Reference : Sahih Muslim 711 b
In-book reference : Book 6, Hadith 80
(English) reference : Book 4, Hadith 1536

Ummul Momineen Umme Salma r.a. bayan karti hain ke main ne Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαнυ αℓαyнє ωαѕαℓℓαм se suna ke Aap Asr ke baad namaz padhne se mana karte the phir main ne dekha ke Aap ne Asr ki namaz ke baad 2 rakatei’n padhei’n main ne aap se iski wajah poochi to Aap
ne farmaya: ‘Baat ye hai ke mere paas qabeela Abdul Qais ke log (ehkaam e deen seekhne ke liey) aae the inke sath (meri masroofiyat ne) mujhe Zohar ke baad ki 2 rakat sunnato’n se baaz rakha pas ye wo dono’n thei’n (jo main ne Asr ke baad adaa ki
hain)’

(Bukhari: al Sahoo 1233 – Muslim 834)

Aisi soorat mein aap jamat mein shamil ho jaaei’n aur farz padh kar sunnatei’n padh lei’n. Chunache Rasool Allah ne 1 shaqs ko subha ki farz namaz ke baad 2 rakatei’n padhte hue dekh kar farmaya: ‘Subha ki (farz) namaz 2 rakatei’n hain (tum ne mazeed 2 rakatei’n kaisi padhi hain?). Is shaqs ne jawab diya. Main ne 2 rakatei’n sunnat (jo farzo’n se pehle hain) nahi padhi
thei’n. Inko ab padha hai. (ye sun kar) Aap ne farmaya: Phir koi harj nahi.’





(Abu Dawood: al Tatwee 1267 – Ibne Majja 1154 – Ibne Khuzaima 1116) Ise Imam Ibne Hibban, Imam Haakim V1 P274‐275 aur Imam Zahabi ne Saheeh kaha.

Wednesday 12 July 2017

jahan din taweel ho ya fir suraj grub na hota ho to waha roza kese rakha jaye or namaz kis tarha ada karege


✨جہاں دن طويل ہو يا پھر سورج غروب نہ ہوتا ہو تو وہاں روزہ كيسے ركھا جائے اور نماز كس طرح ادا كريں گے ؟✨

الحمد للہ:

" جہاں رات اور دن چوبيس گھنٹوں ميں ہوتا ہو چاہے چھوٹا ہو يا لمبا تو وہ دن كے وقت روزہ ركھيں گے، اور ان كے ليے يہى كافى ہے الحمد للہ چاہے دن بالكل چھوٹا ہو، ليكن جن لوگوں كے ہاں رات اور دن اس سے طويل ہو مثلا چھ ماہ تك تو وہ نماز اور روزہ كے ليے اندازہ لگا كر نماز اور روزے كى ادائيگى كرينگے.

جيسا كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے دجال كے دن جو كہ ايك برس كا ہو گا ميں حكم ديا ہے، اور اسى طرح اس كے اس دن كے بارہ ميں جو ايك ماہ كا ہوگا، يا پھر ايك ہفتہ كے برابر اس ميں نماز كے اليے اندازہ لگا كر نماز ادا كى جائيگى.

سعودى عرب كى كبار علماء كميٹى نے اس مسئلہ ميں غور و خوض كر كے درج ذيل فيصلہ كيا ہے يہ قرار نمبر 16 بتاريخ 12 / 4 / 1398 هـ ہے:

الحمد للہ و الصلاۃ و السلام على رسولہ و آلہ و صحبہ و بعد:

اول:

جو لوگ ايسے علاقوں ميں بستے ہيں جہاں طلوع شمس اور غروب آفتاب كے ساتھ دن ميں تميز ہوتى ہو ليكن گرميوں ميں ان كے ہاں دن بہت زيادہ طويل ہوتا ہو اور سرديوں ميں دن بہت زيادہ چھوٹا ہو تو ان پر واجب ہے كہ وہ پانچوں نمازيں شرعى طور پر معروف اوقات ميں ادا كريں گے كيونكہ عمومى طور پر اللہ تعالى كا فرمان ہے:

{ آفتاب كے ڈھلنے سے ليكر رات كى تاريكى تك نماز قائم كريں،اور فجر كا قرآن پڑھنا بھى يقينا فجر كے وقت كا قرآن پڑھنا حاضر كيا گيا ہے }الاسراء ( 78 ).

اور ايك دوسرے مقام پر ارشاد بارى تعالى ہے:

{ يقينا مومنوں پر نماز كى ادائيگى وقت مقررہ پر فرض كى گئى ہے }النساء ( 103 ).

اور اس ليے بھى كہ صحيح حديث ميں عمرو بن عاص رضى اللہ تعالى عنہ سے ثابت ہے كہ:

" نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:

" ظہر كا وقت يہ ہے كہ جب سورج زائل ہو جائے اور آدمى كا سايہ اس كى لمبائى كے برابر ہو جب تك عصر كا وقت نہ ہو، اور عصر كا وقت اس وقت تك ہے جب تك سورج زرد نہ ہو، اور مغرب كى نماز كا وقت اس وقت تك ہے جب تك شفق غائب نہ ہو، اور عشاء كى نماز كا وقت آدھى رات تك ہے، اور فجر كى نماز كا وقت طلوع فجر سے ليكر طلوع شمس تك ہے، چنانچہ جب سورج طلوع ہو جائے تو نماز ادا نہ كى جائے كيونكہ سورج شيطان كے دونوں سينگوں كے درميان طلوع ہوتا ہے "

صحيح مسلم حديث نمبر ( 612 ).

اس كے علاوہ دوسرى احاديث كى بنا پر جن ميں نمازوں كے اوقات كى قولى اور فعلى تحديد پائى جاتى ہے، اور ان ميں دن اور رات كے طويل يا چھوٹا ہونے ميں كوئى فرق نہيں كيا گيا، جب تك نمازوں كے اوقات كى ان علامات كے ساتھ تميز ہوتى ہو جو نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے بيان فرمائى ہيں.

رہا مسئلہ رمضان المبارك كے مہينہ كے اوقات كى تحديد كا تو مكلفين كو چاہيے كہ وہ ہر دن كھانے پينے اور روزہ توڑنے والى باقى اشياء سے اجتناب كر كے طلوع فجر سے غروب آفتاب تك روزہ ركھيں جب تك ان كے ہاں دن اور رات ميں تميز ہوتى ہے يعنى رات سے دن واضح ہوتا ہے، اور دن اور رات كا مجوعى وقت چوبيس گھنٹے ہے، اور ان كے ليے صرف رات كے وقت ہى كھانا پينا اور جماع كرنا حلال ہوگا، چاہے رات بہت ہى چھوٹى ہو.

كيونكہ شريعت اسلاميہ سب ممالك ميں لوگوں كے ليے عام ہے، اور پھر اللہ سبحانہ و تعالى كا ارشاد ہے:

{ تم رات كے سياہ دھاگے سے فجر كا سفيد دھاگہ واضح ہونے تك كھاؤ پيئو اور پھر رات تك روزہ پورا كرو }البقرۃ ( 187 ).


چنانچہ جو كوئى بھى دن طويل ہونے كى بنا پر روزہ مكمل كرنے سے عاجز ہو جائے يا پھر علامات اور تجربہ كى بنا پر يا پھر امانتدار ڈاكٹر كے بتانے سے اسے علم ہو جائے يا اس كا ظن غالب ہو كہ سارے دن كا روزہ ركھنا اس كى ہلاكت كا باعث بن سكتا ہے، يا پھر اسے شديد بيمار كر دےگا، اور پھر اس كى بيمارى ميں اضافہ كر دےگا، يا اس كى شفايابى ميں ركاوٹ پيدا كريگا تو وہ روزہ نہ ركھے اور بعد ميں كسى بھى مہينہ ميں ان روزوں كى قضاء ميں روزے ركھے جن ميں وہ قضاء كر سكتا ہو.

اللہ تعالى كا فرمان ہے:

{ تم ميں سے جو كوئى بھى اس مہينہ كو پا لے تو وہ اس كے روزے ركھے، اور جو كوئى مريض ہو يا مسافر تو وہ دوسرے ايام ميں گنتى پورى كرے }البقرۃ ( 185 ).

اور دوسرے مقام پر ارشاد بارى تعالى ہے:

{ اللہ سبحانہ و تعالى كسى بھى جان اس كى طاقت سے زيادہ مكلف نہيں كرتا }البقرۃ ( 286 ).

اور ايك مقام پر ارشاد ربانى ہے:

{ اور اللہ تعالى نے تم پر دين ميں كوئى تنگى نہيں كى }الحج ( 78 ).

دوم:

جو لوگ ايسے علاقے ميں بستے ہيں جہاں گرميوں ميں سورج غروب ہى نہيں ہوتا، اور سرديوں ميں سورج طلوع ہى نہيں ہوتا، يا پھر وہ ايسے علاقوں ميں رہتے ہيں جہاں چھ ماہ تك دن رہتا ہے، اور چھ ماہ تك رات ہى رہتى ہے تو ان پر واجب ہے كہ وہ ہر چوبيس گھنٹوں ميں پانچ نمازيں ادا كيا كريں، اور وہ ان نمازوں كے ليے اندازہ لگا كر وقت مقرر كريں اور اس كى تحديد كے ليے وہ اپنے قريب ترين ملك پر اعتماد كريں جہاں فرضى نمازوں كے اوقات كى تميز ہوتى ہو.

كيونكہ اسراء و المعراج والى حديث سے ثابت ہے كہ اللہ سبحانہ و تعالى نے اس امت پر دن اور رات ميں پچاس نمازيں فرض كى تھيں، اور نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم اللہ تبارك و تعالى سے تخفيف طلب كرتے رہے حتى كہ پانچ رہ گئيں تو اللہ نے فرمايا: اے محمد صلى اللہ عليہ وسلم ہر دن اور رات ميں يہ پانچ نمازيں ہيں "

صحيح مسلم حديث نمبر ( 162 ).

اور اس ليے بھى كہ طلحہ بن عبيد اللہ رضى اللہ تعالى عنہ كى حديث سے ثابت ہے كہ:

" اہل نجد ميں سے ايك شخص رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم كے پاس آيا جس كے سر كے بال پراگندہ تھے ہم اس كى گنگاہٹ تو سن رہے تھے ليكن ہميں سمجھ نہيں آ رہى تھى كہ وہ كيا كہہ رہا ہے، حتى كہ وہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم كے قريب ہوا تو وہ اسلام كے بارہ ميں دريافت كر رہا تھا چنانچہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:

" دن اور رات ميں پانچ نمازيں ہيں، تو اس نے كہا: كيا مجھ پر اس كے علاوہ اور بھى ہيں ؟ تو رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا نہيں، الا يہ كہ تم نفلى نماز ادا كرو .... " الحديث

صحيح بخارى حديث نمبر ( 46 ) صحيح مسلم حديث نمبر ( 11 ).

اور يہ بھى ثابت ہے كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے اپنے صحابہ كو دجال كے بارہ ميں بتايا تو صحابہ كرام نے عرض كيا:

وہ زمين ميں كتنے دن رہے گا ؟

نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:

چاليس يوم، اس كا ايك دن ايك سال كے برابر ہوگا اور ايك دن مہينہ كے برابر اور ايك دن ايك ہفتہ كے برابر اور باقى سارے ايام تمہارے ايام كى طرح ہونگے.

صحابہ كرام كہتے ہيں ہم نے عرض كيا اے اللہ تعالى كے رسول صلى اللہ عليہ وسلم جو دن ايك سال كے برابر ہو گا كيا اس ميں ايك دن كى نمازيں كافى ہونگى ؟

تو نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا: نہيں بلكہ تم اس كے ليے اندازہ لگاؤ "

صحيح مسلم حديث نمبر ( 2937 ).



اس حديث ميں بيان ہوا ہے كہ نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے اس دن كو جو ايك سال كے برابر ہے ميں پانچ نمازيں ادا كرنا كافى قرار نہيں ديا، بلكہ صحابہ كرام پر واجب كيا كہ وہ ہر چوبيس گھنٹوں ميں پانچ نمازيں ادا كريں.

اور انہيں يہ حكم ديا كہ وہ اپنے ملك ميں عام وقت كے مطابق اس دن كو تقسيم كريں، اس ليے جس علاقے كے مسلمانوں نے يہ سوال كيا ہے انہيں چاہيے كہ وہ اپنى نمازوں كے اوقات كے ليے اپنے قريب ترين ملك جس ميں دن اور رات كى تميز ہوتى ہے اس كے مطابق اندازہ لگا كر چوبيس گھنٹوں ميں پانچ نمازيں ادا كريں، جن ميں شرعى علامات كا خيال ركھا جائے.

اسى طرح ان پر واجب ہے كہ وہ رمضان المبارك كے روزے بھى ركھيں، اور انہيں اپنے روزے كے ليے طلوع فجر اور غروب آفتاب يعنى سحرى اور افطارى كے وقت كے ليے اور رمضان كى ابتداء اور اختتام كے ليے اپنے قريب ترين ملك جہاں رات اور دن ميں تميز ہوتى ہو كے مطابق اندازہ لگا كر روزہ ركھيں، اور اس دن اور رات كا مجموع وقت چوبيس گھنٹے ہو؛ كيونكہ اس كى دليل اوپر مسيح الدجال والى حديث گزر چكى ہے جس ميں نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے اپنے صحابہ كرام كى نماز پنجگانہ كے بارہ ميں راہنمائى كرتے ہوئے اوقات كى تحديد كا حكم ديا ہے، اس ليے نماز اور روزے ميں كوئى فرق نہيں.

اللہ سبحانہ و تعالى ہى توفيق دينے والا ہے، اللہ تعالى ہمارے نبى محمد صلى اللہ عليہ وسلم اور ان كى آل اور صحابہ كرام پر اپنى رحمتيں نازل فرمائے.

كبار علماء كميٹى.

مجموع فتاوى الشيخ ابن باز ( 15 / 292 ) اختصار كے ساتھ.


tarq rafulyaden ki mashhoor zaif hadees


*٭ ترکِ رفع الیدین کی مشہور ضعیف حدیث*

```سیدنا عبد اللہ ابن مسعودرضی اللہ عنہ نے فرمایا: میں تمہیں رسول اللہ ﷺ کی نماز نہ پڑھاؤں؟ ‏پھر آپ نے نماز پڑھی اور ہاتھ نہیں اٹھائے سوائے پہلی دفعہ کے۔(سنن ترمذی)

ضعیف: (سنن ترمذی:50/1 ح 257 ، المحلىٰ لابن حزم 87/4 ، 88 مسئلہ: 442)  یہ حدیث معلول  اور سنداً ومتناَ دونوں طرح سے ضعیف ہے  ۔

جواب نمبر 1: محدثین کی اکثریت نے اس روایت کو ضعیف ومعلول قراردیا ہے:

1: شیخ الاسلام المجاہد الثقہ عبداللہ بن المبارک رحمہ اللہ نے کہا :  ابن مسعود کی( طرف مسنوب یہ ) حدیث ثابت نہیں ہے۔( سنن ترمذی ج1 ص59، ح256 )

2: امام شافعی  رحمہ اللہ نے ترک رفع الیدین کی احادیث کو رد کردیا ہے کہ یہ ثابت نہیں ہیں ۔ ( کتاب الام ج7 ص201)

3: امام احمدبن حنبل رحمہ اللہ  نے اس روایت پر کلام کیا ہے۔ ( جزء رفع الیدین 32، ومسائل احمد روایۃ عبداللہ بن احمد ج1 ص240)

4: امام ابوحاتم الرازی رحمہ اللہ  نے کہا : ’’ یہ حدیث خطا ہے، کہا جاتا ہے کہ  سفیان ثوری کو اس ( کے اختصار) میں وہم ہوا ہے ۔  کیونکہ ایک جماعت نے اس کو عاصم بن کلیب سے ان الفاظ کے ساتھ بیان کیا ہے کہ نبی کریمﷺ نے  نماز شروع کی، پس ہاتھ اٹھائے، پھر رکوع کیا اور تطبیق کی اور اپنے ہاتھوں کو گھٹنوں کے درمیان رکھا۔  کسی دوسرے نے ثوری والی بات بیان نہیں کی ہے۔ ( علل الحدیث ج1 ص96 )

نمبر5: امام الدار قطنی رحمہ اللہ  نے اسے غیر محفوظ قرار دیا ۔ ( العلل للدار قطنی ج5 ص173)```

```نمبر6: حافظ ابن حبان  رحمہ اللہ  نے الصلوۃ میں کہا : ’’ یہ روایت حقیقت میں سب سے زیادہ ضعیف ہے، کیونکہ اس کی علتیں ہیں جو اسے باطل قراردیتی ہیں۔  ( البدر المنیر ج3 ص494)

7:امام ابوداؤود السجستانی رحمہ اللہ  نے کہا: یہ حدیث ایک طویل حدیث سے مختصر ہے لیکن ان الفاظ سے درست نہیں ہے ( سنن ابی داؤود ج1 ص478)

8: یحییٰ بن آدم﷫ (جزء رفع الیدین:32 ،  التلخیص الحبیر:222/1)

9: ابوبکر احمد بن عمر (و) البزار رحمہ اللہ  نے ترک رفع الیدین کی تمام احادیث کو ضعیف کہا ہے۔

(البحرالزخار:ج 5 ص47 ح 1608 ، التمہید 220/9 ، 221)

10: محمد بن وضاح رحمہ اللہ نے ترکِ رفع الیدین کی تمام احادیث کو ضعیف کہا ہے۔(التمہید 221/9 و سندہ قوی)

11:امام بخاری رحمہ اللہ  (جزء رفع الیدین:32  ، المجموع شرح المہذب:403/3 ، ولہ التلخیص الحبیر: 222/1)

12: ابن القطان الفاسی رحمہ اللہ  سے زیلعی حنفی رحمہ اللہ  نے نقل کیا کہ انہوں نے اس زیادت (دوبارہ رفع الیدین نہ کرنے) کو خطا قرار دیا ہے۔ (نصب الرایہ: 395/1)

13:  عبد الحق الاشبیلی رحمہ اللہ  نے کہا: "لا یصح" (الاحکام الواسطی ج 1 ص 367)

14: ابن الملقن رحمہ اللہ نے اسے ضعیف کہا ہے۔ (البدر المنیر: 492/3)

15: امام الحاکم رحمہ اللہ (الخلافیات للبیہقی بحوالہ البدر المنیر: 493/3)

16: امام النووی رحمہ اللہ نےکہا(امام ترمذی  رحمہ اللہ کے علاوہ) سب متقدمین کا اس حدیث کے ضعیف ہونے پر اتفاق ہے (خلاصۃ الاحکام: 354/1)

17: امام الدارمی رحمہ اللہ  (بحوالہ تہذیب السنن للحافظ ابن قیم الجوزیہ﷫: 449/2)

18: امام بیہقی رحمہ اللہ  (بحوالہ تہذ یب السنن : 449/2)

19: محمد بن نصر المروزی رحمہ اللہ  (بحوالہ نصب الرایہ: 395/1)```

```20: ابن قدامہ المقدسی رحمہ اللہ  نے کہا : ضعیف (المغنی: ج1 ص 295 مسئلہ 690)

یہ سب امتِ مسلمہ کے مشہور علماء تھے۔ ان کا اس روایت کو متفقہ طور پر ضعیف و معلول قراردینا

امام ترمذی رحمہ اللہ اور ابن حزم رحمہ اللہ  کی تصحیح پر ہر لحاظ سے مقدم ہے۔ لہٰذا یہ حدیث بلا شک و شبہ ضعیف ہے۔ علل حدیث کے ماہر علماء اگر ثقہ راویوں کی روایت کو ضعیف کہیں تو ان کی تحقیق کو تسلیم کیا جائے گا کیوں کہ وہ اس فن کے ماہر ہیں اور فن حدیث میں ان کی تحقیق حجت ہے

جواب نمبر 2:  اس روایت کا دارومدار امام سفیان ثوری رحمہ اللہ  پر ہے جیسا کہ اس کی تخریج سے ظاہر ہے۔ سفیان ثوری رحمہ اللہ  ثقہ حافظ، عابد ہونے کے ساتھ مدلس بھی تھے۔ (تقریب التہذیب: 2445) بلکہ بہ تحقیق سرفراز خان صفدر "غضب کے مدلس تھے" لہٰذا سفیان ثوری رحمہ اللہ  کی یہ معنعن (عن والی ) روایت ضعیف ہے۔ اور رفع الیدین کی صحیح احادیث کے مقابلے میں ضعیف کا وجود اور عدم وجود دونوں برابر ہیں۔

جواب نمبر 3:  سفیان ثوری  رحمہ اللہ  کی اس حدیث میں رکوع سے پہلے اور بعد کے رفع الیدین کا ذکر نہیں ہے لہٰذا یہ روایت مجمل ہے۔ اگر اس کو عام تصور کیا جائےتو پھر تارکین رفع الیدین کا خود اس روایت پر عمل نہیں ہے۔

1: وہ وتر میں تکبیر تحریمہ کے بعد رکوع سے پہلے رفع الیدین کرتے ہیں۔

2: وہ عیدین میں تکبیر تحریمہ کے بعد رفع الیدین کرتے ہیں۔```

```اگر وتر اور عیدین کی تخصیص دیگر روایات  سے ثابت ہے تو رکوع سے پہلے اور بعد کی تخصیص بھی صحیحین کی روایات سے ثابت ہے۔


اس حدیث سے استدلال کرنے والوں کے لئے ضروری ہے کہ وہ اس حدیث  کے عموم؎

سے وتر اور عیدین کے رفع الیدین کو بچانے کی کوشش کریں،

نوٹ:  رکوع سے پہلے اور بعد والے رفع الیدین کی ممانعت یا ترک کسی صحیح حدیث سے ثابت نہیں ہے۔ تارکین رفع الیدین کی پیش کردہ سب احادیث باطل، ضعیف و مردود ہیں۔

(مزید تحقیق کے لئے حافظ ابن القیم کی المنار المنیف ص 137 کا مطالعہ کریں)


جواب نمبر 4 :  اس حدیث میں رکوع سے پہلے اور بعد کے رفع الیدین کا ذکر نہیں۔ امام فقیہ محدث ابو داود رحمہ اللہ نے اس ضعیف حدیث پر یہ باب باندھا ہے۔

"باب من لم یذکر الرفع عند الرکوع"

یعنی  ، باب جس میں رکوع سے پہلے رفع الیدین کا ذکر نہیں کیا۔ (سنن ابی داود ج1 ص 477 ح 748)

 اور یہ بات عام طلباء کو بھی معلوم ہے کہ عدم ذکر سے نفی ذکر لازم نہیں ہے۔

ابن ترکمانی حنفی نے فرمایا: "جو کسی چیز کو ذکر نہ کرے وہ اس پر حجت نہیں جو کسی چیز کو ذکر کرے"

(الجواہر النقی ج4 ص 317) مشہور محدث حافظ ابن حجر العسقلانی رحمہ اللہ  نے فرمایا: "کسی چیز کے عدم ذکر سے اس کا عدم وقوع لازم نہیں آتا" (الدرایہ ج 1 ص 225 حدیث 292 باب الاستسقاء)```

```لہٰذا امام سفیان ثوری رحمہ اللہ کی عدم ذکر والی  اس ضعیف حدیث  سے بھی ترک رفع الیدین عندالرکوع و بعدہ ثابت نہیں ہوسکتا۔

جواب نمبر 5 : سفیان رحمہ اللہ کی حدیث میں نفی ہے اور صحیحین  وغیر ہما کی متواتر احادیث میں اثبات ہے۔ اور یہ بات عام ہے کہ اثبات نفی پر مقدم  ہوتاہے۔

علامہ نووی رحمہ اللہ نے کہا: "رفع الیدین کی (صحیح) احادیث پر عمل کرنا اولیٰ ہے کیونکہ وہ اثبات ہیں اور یہ  (سفیان ثوری رحمہ اللہ کی ضعیف حدیث ) نفی ہے۔ پس اثبات کو زیادتِ علم کی وجہ

سے نفی پر مقدم کیا جائے گا۔" (المجموع شرح المہذب 403/3)

حنفی یہ کہتے ہیں کہ " کرخی حنفی رحمہ اللہ نے بھی مثبت کو نفی پر اولیٰ بالعمل قراردیا ہے" (نور الانوار ص 197)

  مزید تحقیق کیلئے ملاحظہ فرمائیں نصب الرایہ (359/1) و فتح الباری (333/1)``

sabse pehle nabi SAW ke noor ki takhleeq?


*سب سے پہلے نبی ﷺ کے نور کی تخلیق*
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
*حضرت جابر بن عبد اللہ رضی اللہ عنہ نے عرض کیا کہ اے اللہ کے رسول(ﷺ) ! میرے ماں باپ آپ پر قربان ہوں، مجھے اس پہلی چیز کے متعلق  بتائیے جسے اللہ تعالیٰ نے تمام اشیاء سے پہلے پیدا کیا۔ آپ* *ﷺ نے فرمایا کہ اے جابر ! اللہ تعالیٰ نے تمام چیزوں سے پہلے تیرے نبی کے نور  کو اپنے نور سے پیدا کیا اور اس نور کو ایسی قوت دے دی کہ وہ اپنی قدرت سے جہاں اللہ چاہتے گھومتا پھرتا اور اس وقت نہ لوح محفوظ تھی نہ  قلم، نہ جنت نہ جہنم، نہ فرشتہ نہ زمین و آسمان، نہ شمس و قمر اور نہ ہی جنات و انسان۔*

*موضوع: حافظ جلال الدین سیوطی رحمہ اللہ  کے نزدیک یہ روایت ناقابل اعتبار ہے۔محدث العصر البانی رحمہ اللہ کو کافی کوششوں کے باوجوداس کی  کوئی* *سند نہیں ملی۔(التعلیق علی المشکوۃ :ج 1 ، ص 34 تحت ح 94)*

*نوٹ: یہ بے اصل اور من  گھڑت روایت شیعوں کی من گھڑت کتاب اصول کافی (ج ا ، ص 442 ، طبع دار الکتب الاسلامیہ تہران، ایران) میں موضوع سند کے ساتھ ملتی ہے۔ (آثار المرفوعۃ فی الأخبار الموضوعۃ: ص، 42)، (کشف الخفاء:265/1) ، (سلسلۃ الأحادیث الواھیۃ:ص، 155)*
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
*_सबसे पहले नबी के  नुर के तख़्लिक़_*
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
*हज़रत जाबिर बिन अब्दुल्लाह रज़ियल्लाहु अन्हु ने अर्ज़ किया कि ऐ अल्लाह के रसूल (स.अ.व.)! मेरे मा- बाप आप पर कुर्बान हो, मुझे उस पहली चिज़ के मुताअ़ल्लिक़ बताइए जिसे अल्लाह ने तमाम अश्या से पहले बनाया। आप ने फ़रमाया के ए जाबिर! अल्लाह तमाम चिज़ों से पहले तेरे नबी के नुर को अपने नुर से पैदा किया और उस नुर को ऐसी क़ुव्वत दे दी कि वो अपनी क़ुदरत से जहां अल्लाह चाहते घूमता फिरता और उस वक़्त  न लौहे महफ़ूज़ थी न कलम, न जन्नत न जहन्नम, न फ़रिश्ता न ज़मीन और आसमान, न शम्स व क़मर और न ही जिन्नात और इन्सान।*
*_मौज़ुअ़:_* *हाफिज जलालुद्दीन सुयूती रह़िमहुल्लाह के नज़दिक ये रिवायत ना क़ाबिले एैतबार है.मुहद्दिसुल असर अल अलबानि रह़िमहुल्लाह को काफी कोशिशों के बावजूद उसकी  कोई सनद नहीं मिली।*
*_(अत्तअ़लीक़ अललमिश्कात जि. 1, सफ़ा 34 तहत ज 94)_*

*_नोट:_* *ये बे असल और मनगढ़ंत रिवायत शियों की मनगढ़ंत किताब उसुले काफी (जि.1, सफ़ा 442, तबा दार अलकुतुब इस्लामिया तेहरान, ईरान) में मौज़ु सनद के साथ मिलती है। (आसार अल मरफ़ुआ़ फ़िल अख़बार अलमौज़ुआ़ सफ़ा, 42), (कशफ़ुलखफ़ाय: 265/1), (सिलसिलतुल अह़दिस़ अलवाहिय सफ़ा, 155)*
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳

مقتدی ومنفرد کا تکبیرات نماز سراً کہنا اور امام کاجہراً کہنا اکیلا نمازی اور مقتدی ہمیشہ تکبیر تحریمہ آہستہ آواز سے کہتے ہیں ۔ صرف حدیث سے جواب دیں ؟







الجواب بعون الوہاب


کیا وجہ ہے کہ سائل نے صرف حدیث کی قید لگا دی ہے , کیا وہ قرآن کو حجت تسلیم نہیں کرتا؟ یہ کیوں نہیں کہا کہ قرآن یا حدیث سے دکھائیں ؟؟!۔
خیر .... اسکا جواب تو قرآن میں بھی موجود ہے اور حدیث شریف میں بھی ۔ ہم صرف قرآنی دلیل پر ہی اکتفاء کرتے ہیں ۔اللہ تعالى کا فرمان ہے :
واذْكُرْ رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُنْ مِنَ الْغَافِلِينَ
(الأعراف :205)
اور ڈرتے ہوئے , اپنے دل میں , تضرع کے ساتھ , اونچی آواز نکالے بغیر صبح وشام اپنے رب کا ذکر کر, اور غافلوں میں سے نہ ہو جا ۔
اس آیت کریمہ میں اللہ تعالى نے ذکر کا اصول بتایا ہے کہ اللہ کا ذکر دل میں , اونچی آواز نکال بغیر کیا جائے ۔ لہذا تمام تر اذکار دل میں ہی کیے جائیں اور اونچی آواز نکالے بغیر کیے جائیں , ہاں جو اذکار جن مواقع پر بآواز بلند کرنا ثابت ہیں وہ ان موقعوں پر اونچی آواز سے کیے جائیں گے ۔ کیونکہ وہ شرعی دلیل کے ذریعہ اس قاعدہ کلیہ سے مستثنى ہو گئے ہیں ۔
اور تکبیر , یعنی اللہ اکبر بھی اللہ کا ذکر ہی ہے ۔ اس پر بھی یہی قانون لاگو ہوگا کہ یہ بھی دل میں , اونچی آواز نکالے بغیر کہی جائے , ہاں مکبر اور امام کا بآواز بلند تکبیرات انتقال کہنا شرعی دلیل سے ثابت ہے لہذا وہ اس اصول سے مستثنى ہیں ۔ خوب سمجھ لیں ۔

Tuesday 11 July 2017

jahil barelwiyon dekho qabro ki puja ka rad hadees se


Rasul(saw) ne farmaya: Jo shakhs
kisi KABAR ka MUJAAWAR bane, us
se behtar hai ke wo AAG ke
angaarey par baith jaye aur AAG
uske jisam aur uske kapdo ko
jalaa kar raaqh kar daale.
>Muslim:2119
Rasul(saw) ne farmaya: Meri
ummat ke bad-tareen log wo
honge, jo KABRO ki ibaadat
karenge, jinki zindagi hi me unke
upar qayamat aayegi.
>Musnad Ahmad:3844
Aap(saw) ne farmaya: Allah ki
LAANAT ho Yahudiyo aur Isayiyo
ke upar, jinho ne apne Ambiya ki
KABRO ko SAJDA-GAAH banaa liya.
>Bukhari:435
Aap(saw) ne farmaya: Aye meri
ummat ke logo! Qabardaar ho jao,
tum se pehle jo log guzre hai, wo
apne Ambiya o Awliya ki KABRO
ko ibadat gaah banaa lete te.o
Qabardar tum KABRO ko ibadat
gaah na banana, Mai(saw) tumhe
aisa karne se manaa karta hoon.
>Muslim:1188
Aap(saw) ne dua ki ke aye Allah
Meri KABAR ko Tu bot na banana
ke uski ibadat ki jaye.
>Muatta Malik:9/88
Aap(saw) ne hukm diya ke Meri
KABAR par barbaar laut kar na
aana aur na mela lagana.
>Musnad Ahmad:2/367
Aisha(ra) bayan karti hai ke Umm
Salama(ra) aur Umm Habiba(ra) ne
Hafsha ki sar-zameen ki taraf
hijrat ki, waha unho ne Isayiyo ka
ek girja dekha, jiske andar kuch
tasavir latak rahi thi, is baat ka
taskira unho ne wapsi par Nabi
(saw) ke saam'ne kiya.
Aap(saw) ne farmaya: ye wo log
hai, jab in me se koi nek aadmi
mar jata toh ye uski TASVIR latka
lete aur uski KABAR ko SAJDA-
GAAH banaa lete, aise log Allah ke
nasdeeq BAD-TAREEN maqlooq hai.
>Bukhari:427
Jo log Awliya, Buzargo ki KABRO
ko sajda-gaah bana lete hai aur
unki tasavir latka lete hai, aise log
Allah ke nasdeeq bad-tareen
maqlooq hai.
Rasul(saw) ne Apne Sahaba se
farmaya ke tum Meri KABAR ko
SAJDA-GAAH na banana.
>Muatta Malik, p.65
Aap(saw) ne farmaya: Jis ghar ke
andar kutta ya tasvir ho, waha
rehmat ka farishta dakhil nahi
hota.>Bukhari:4 ­ /539
Mazaro ya Dargaho ki tasviro ko
gharo me latkana SHIRK hai, PEERO
ya BUZARGO ki KABRO ki tasviro ko
latkana bhi SHIRK hai. Gharo me
jaan-daaro ki tasviro ko latka ne
se rehmat ka farishta hi dakhil
nahi hota.
Aap(saw) ne KABRO par
imaaratein(darg ­ ah, khankhwah,
Masjid) khadi karne(baand'ne) ­ se
MANAA kiya hai.
>Muslim:970
Aap(saw) ne un logo ke upar
LAANAT farmaya hai, jo Kabro par
jakar CHIRAAG jalaa te hai.
>Abu Dawood:3238
SHIRK sab se bada GUNAH hai,
SHIRK se Allah ko sab se zyada
nafrat hai. SHIRK karne wala
MUSHRIK hai, SHIRK karne wala
Allah aur Uske Rasul ka dushman hai.
Log khule aam SHIRK kar ke Allah
ke azaab ko dawat de rahe hai,
isliye in KABRO ko zameen ke
barabar kardo. Un Awliya ko
Dargaho ki koi zarurat nahi, balki
ye paisa muhataj musalmano me do.
Apna paisa Molviyo aur Mujawaro
ko mat do, ye log tumare MAAL
aur DEEN ke dushman hai.
DALEEL->
Aye imaan walo! bahoot saare
Molvi, Mujawar, logon ka MAAL
najayaz taur par kha jaate hai aur
unko Allah ke raaste se gumrah
kar dete hai.
>Surah Tauba:34
Nabi(saw) ne farmaya: Allah ka
ghazab un qaumo par nazil hota
hai, jo Apne Ambiya ki KABRO ko
SAJDA-GAAH banaa lete hai.
>Muatta Malik:/88
Nabi(saw) ne manaa kiya hai ke 3
Masajid ke ilawa kisi aur mukaam
ki taraf sawaab 9 ki niyyat se safar
ka samaan baand kar hijrat na ki
jaye aur wo 3 Masajid hai:
1. MASJIDIL HARAM
2. MASJIDIL AQSA
3. MASJIDIL NABVI
>Bukhari:1189
Jo log badi badi Dargaho aur aise
Qabrastan jaha KABRE OONCHI
banayi gayi ho, wahan sawaab ki
niyyat se safar ka samaan baandh
kar hijrat kar ke jaate haji, ziyarat
ke liye jaate hai, aise log Pyare
Rasul ke hukm ki na-farmani karte hai.

عطائی علم غیب کیا ہے؟



==============
جب ان لوگوں سے ان آیتوں اور احادیث کا ردّ نہ ہوسکا جن سے یہ ثابت ہوتا ہے کہ رسول علم غیب نہیں جانتے تھے تو انہوں نے علم غیب کی عجیب وغریب تقسیم کردی اور ذاتی اور عطائی کے چکر میں بھولے بھالے لوگوں کو ڈال دیا کہ ذاتی علم غیب تو صرف اﷲ کو ہے مگر نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم کو عطائی علم غیب ہے لہٰذا وہ بھی عالم الغیب ٹھہرے۔
حالانکہ عالم الغیب ہونا اﷲتعالیٰ کی صفت ہے اور اﷲتعالیٰ یہ صفت کسی مخلوق کو عطا نہیں کرتا رسول اﷲ صلی اﷲ علیہ وسلم کو اس وقت عطائی عالم الغیب تصور کیاجاتاہے کہ بالفرض اگر اﷲتعالیٰ نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم کوخاص اپنی یہ قوت وصفت جس کے ذریعے اﷲ تعالیٰ ہر چیز کا علم رکھتا بالکل اسی طرح یہ قوت نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم کو عطافرمادیتا اور نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم اﷲتعالیٰ کی طرف سے یہ قوت وصفت ملنے کے بعد کسی کی مدد کے جس طرح اﷲتعالیٰ سب کچھ جانتا ہے اس طرح جاننے لگتے تو پھر یہ عقیدہ بنایا جاسکتا تھا کہ اﷲتعالیٰ بھی عالم الغیب ہے اور رسول اﷲ صلی اﷲ علیہ وسلم بھی عالم الغیب ہیں مگر فرق اتنا ہے کہ اﷲ تعالیٰ کا علم ذاتی ہے اور رسول کو یہ قوت یہ علم اﷲنے عطا کیا ہے لہٰذا رسول کا علم عطائی ہے۔۔۔
لیکن کوئی بھی یہ ثابت نہیں کرسکتا کہ اﷲتعالیٰ نے اپنی صفت اپنی قوت علم غیب جاننے کی نبی میں منتقل کردی اور نبی بھی عطا کی گئی قوت کے بعد علم غیب جاننے لگے ہوں۔
قرآن وحدیث کے مطالعہ سے یہ بات واضح ہے کہ نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم علم غیب نہیں جانتے تھے اور اﷲ تعالیٰ نے انہیں غیب جاننے کی قدرت نہیں عطا کی بلکہ غیب کی خبریں وقتا فوقتا جیسے جیسے ضرورت پڑتی گئی آپ صلی اﷲ علیہ وسلم کو وحی کے ذریعے سے بتائیں (یعنی آپ نہیں جانتے تھے غیب کی خبریں آپ کو اﷲنے بتائیں )۔ اب اگر بتائی ہوئی غیب کی باتوں پر ہم نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم کو عطائی عالم الغیب کہیں تو عقیدہ بھی خراب ہوجائے گا اور اس کا نتیجہ بھی صحیح نہیں نکلے گا۔۔۔۔
مثلاً اگر بتائی ہوئی باتوں سے کوئی نبی صلی اللہ علیہ وسلم عطائی عالم الغیب کہلائے گا تو غیب کی خبریں اﷲ تعالیٰ نے صرف ہمارے نبی کو نہیں بتائیں بلکہ حضرت آدم علیہ السلام لے کر جتنے بھی نبی اور رسول تشریف لائے سب عطائی عالم الغیب کہلائیں گے اس کے علاوہ ہمارے نبی پر اﷲ تعالیٰ اپنے فرشتے حضرت جبرائیل علیہ السلام کے ذریعے وحی کرتاتھا اس سب سے پہلے اﷲتعالیٰ غیب کی خبریں حضرت جبرائیل علیہ السلام کو بتاتا تھا لہٰذا حضرت جبرائیل بھی عطائی عالم الغیب کہلائیں گے پھر حضرت جبرائیل وہ خبریں وحی کرتے تھے ہمارے نبی کے قلب پر اس خبر کو سننے کے بعدلوگوں کا یہ عقیدہ ہے کہ رسول عطائی عالم الغیب کہلائے لیکن یہ نہیں سوچتے کہ رسول نے اس غیب کی خبر کا کیا کیا اگر رسول اس خبرکو اپنے تک ہی رکھتے تب بھی ہم یہ کہہ سکتے تھے کہ رسول کو تو اﷲتعالیٰ نے غیب کی خبر بتائی ہیں رسول، اﷲ کی عطا سے غیب کی باتیں جانتے ہیں ہم نہیں جانتے لہٰذا رسول عطائی عالم الغیب ہیں لیکن میرے بھائیو! رسول اﷲنے وہ غیب کی باتیں اپنے تک محدود نہیں رکھیں بلکہ پوری امت کو سنادیں دراصل غیب کی باتیں تھیں ہی امت کے لیے نبی تو مبعوث ہی اس لئے ہوتے ہیں کہ غیب کی باتیں اﷲانہیں بتائے اور وہ امت کو تاکہ امت ان غیب کی باتوں پر ایمان لاکر اپنے رب کی فرمانبردار بنے اب نبی کی عطا سے پوری امت غیب جانتی ہے لہٰذا پوری امت عطائی عالم الغیب ٹھہرے گی یقینا اس عقیدے کے تحت ایسا ہی ہوگا نبی اﷲکی عطا سے عطائی عالم الغیب اور امت نبی کی عطا سے عطائی عالم الغیب یہ بات صحیح ہے کہ عام امتی کو اتنا علم نہیں ہے جتنا علم ہمارے بنی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم کو ہے لیکن تھوڑا ہی سہی نبی کی عطا سے ہے تو بہت ساری باتیں ہم اور آپ جانتے ہیں جو غیب ہیں مثلاً جنت ،دوزخ ،فرشتے ،روح ،قیامت ،دجال ،ابلیس ،اوربہت ساعی باتیں جانتے ہیں جو غیب کی ہیں اورنبی نے عطا فرمائی ہیں پھر ایک دوسرے کو کیوں نہیں عطائی غیب داں کہتے ؟
حقیقت یہ ہے کہ اگر اﷲ تعالیٰ کل علم بھی رسول کو وحی کے ذریعے بتا دیتے تو پھر بھی اس علم پر وہ نبی اپنا دعویٰ نہیں کرسکتا اور نہ یہ کہہ سکتا ہے کہ میں غیب جانتا ہوں کسی بھی قسم کا ،اور نہ کسی نبی نے غیب کا دعویٰ کیا یہ محض کم عقل لوگوں کی سوچ ہے جو خود بھی گمراہ ہوئے اور نہ جانے کتنے لوگوں کو گمراہ کیا
بیشک ہمارے نبی کو اﷲتعالیٰ نے تمام انبیاء سے زیادہ علم عطا فرمایا مگر غیب دان نبی نہیں تھے بلکہ اﷲہے اﷲان پر غیب ظاہر فرماتا ہے اور وہ لوگوں تک اس بات کی تبلیغ کردیتے تھے ۔جب بھی نبی صلی اﷲ علیہ وسلم کے بارے میں کہا جائے گااس طرح کہا جائے گا کہ نبی غیب نہیں جانتے تھے اﷲانہیں غیب کی باتیں بتاتاتھا یہی بات قرآن میں لکھی ہے یہی حدیث میں لکھی ہے یہی صحابہ کرام کا عقیدہ تھا یہی ام ال

امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ امام ذہبی رحمہ اللہ کی نظرمیں




امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ کی بعض خوبیاں اپنی جگہ پر لیکن اس بات پر امت کا اجماع ہے کہ وہ روایت حدیث میں ضعیف تھے ، جیساکہ امام ابوبکر بن داؤد رحمہ اللہ نے پوری صراحت کے ساتھ یہ بات کہی ہے:
چنانچہ امام ابن عدی رحمہ اللہ متوفي 365 ھ فرماتے ہیں:
سمعت بن أبى داود يقول الوقيعة في أبى حنيفة جماعة من العلماء لان امام البصرة أيوب السختياني وقد تكلم فيه وإمام الكوفة الثوري وقد تكلم فيه وامام الحجاز مالك وقد تكلم فيه وامام مصر الليث بن سعد وقد تكلم فيه وامام الشام الأوزاعي وقد تكلم فيه وامام خراسان عبد الله بن المبارك وقد تكلم فيه فالوقيعة فيه إجماع من العلماء في جميع الأفاق أو كما قال[الكامل في الضعفاء 7/ 10]۔

اس کے باوجود بھی بعض حضرات امام ذہبی رحمہ اللہ کے حوالے سے یہ کہتے ہوئے نظر آتے ہیں کہ جرح وتعدیل کے ماہر اس عظیم امام نے امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ کو ثقہ قراردیاہے، حالانکہ اس طرح کی بات کرنا امام ذہبی اورامام ابوحنیفہ دونوں پر ظلم ہے ، رحمہمااللہ۔

اس سلسلے میں غلط فہمی کے اسباب درج ذیل ہیں:
امام ذہبی رحمہ اللہ نے امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ کا ذکر ’’ تذکرۃ الحفاظ ‘‘ میں کیا ہے۔امام ذہبی رحمہ اللہ نے امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ کا ذکر ’’ المعین فی طبقات المحدثین ‘‘ میں کیا ہے۔امام ذہبی رحمہ اللہ نے امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ اورصاحبین کے فضائل پر مستقل کتاب لکھ رکھی ہے۔

اب آئیے بالترتیب ان اسباب کا جائزہ لیتے ہیں:

امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ اور’’تذكرة الحفاظ‘‘ للذھبی


’’تذكرة الحفاظ‘‘ میں امام ذہبی رحمہ اللہ نے ایسی کوئی شرط نہیں اپنائی ہے کہ اس میں وہ صرف ثقہ لوگوں کا ہی تذکرہ کریں گے بلکہ امام ذہبی رحمہ اللہ نے اس کتاب میں ثقہ لوگوں کے ساتھ ساتھ ایسے لوگوں کا بھی تذکرہ کیا ہے جن کو شہرت حاصل رہی ہے خواہ وہ ضعیف یا متروک حتی کہ کذاب ہی کیوں نہ ہوں۔
چند مثالیں ملاحظہ ہوں:
١:أبو بشر أحمد بن محمد بن عمرو بن مصعب بن بشر بن فضالة المروزي:
امام ذہبی نے اپنی اسی کتاب ’’تذکرۃ الحفاظ‘‘ میں أبو بشر أحمد بن محمد بن عمرو بن مصعب بن بشر بن فضالة المروزي کا تذکرہ کیا ہے جو کہ کذاب ہے ، امام ذہبی رحمہ اللہ نے اسی کتاب میں اس کا تذکرہ کرنے کے ساتھ ساتھ اسے کذاب بھی کہا ہے ، لکھتے ہیں:
المصعبي الحافظ الأوحد أبو بشر أحمد بن محمد بن عمرو بن مصعب بن بشر بن فضالة المروزي الفقيه إلا أنه كذاب [تذكرة الحفاظ: 3/ 18]۔
آگے اسی کتاب میں اسی کذاب کو وضاع حدیث بتلاتے ہوئے دیگر ناقدین کا قول نقل کرتے ہوئے لکھتے ہیں:
قال الدارقطني: كان حافظًا عذب اللسان مجردًا في السنة والرد على المبتدعة لكنه يضع الحديث . وقال ابن حبان: وكان ممن يضع المتونويقلب الأسانيد [تذكرة الحفاظ:/ 18]۔

حافظ ابن حجررحمہ اللہ فرماتے ہیں:
أحمد بن محمد بن عمرو بن مصعب يكنى أبا بشر و كان من الحفاظ لكنه متهم بوضع الحديث[نتائج الافکار:1 / 264]۔

فائدہ:
امام دارقطنی ،حافظ ذہبی اورحافظ ابن حجررحمہااللہ کے کلام سے یہ بھی واضح ہوگیا کہ کوئی راوی ’’حافظ ‘‘ ہونے کے باوجود ’’کذاب ومجروح‘‘ ہوسکتاہے ، کیونکہ تینوں اماموں نے مذکورۃ الصد راوی کو ’’کذاب‘‘ کہنے کے ساتھ ساتھ ’’حافظ‘‘ بھی کہاہے۔
واضح رہے کہ امام ذہبی نے بہت سے کذاب اورمجروحین کو ان کے کذب اور ضعف کے باوجود بھی اس قابل سمجھا کہ انہیں ’’حافظ‘‘ سے متصف کیا لیکن امام صاحب کو کہیں ’’حافظ‘‘ کہا ہو یہ ہمیں تلاش بسیار کے باوجود بھی نہیں ملا۔ تاہم کہیں مل بھی جائے تو اس محض ’’حافظ‘‘ کی حقیقت واضح کی جاچکی ہے۔

٢: إبراهيم بن محمد بن أبي يحيى الفقيه المحدث أبو إسحاق الأسلمي المدني۔
امام ذہبی اپنی اسی کتاب میں اس راوی کا تذکرہ کرتے ہوئے اہل فن سے ناقل ہیں:
وقال يحيى القطان: سألت مالكا عنه أكان ثقة في الحديث قال: لا، ولا في دينه. وقال أحمد بن حنبل: قدري جهمي كلا بلاء فيه ترك الناس حديثه. وقال ابن معين وأبو داود: رافضي كذاب. وقال البخاري: قدري جهمي تركه ابن المبارك والناس.[تذكرة الحفاظ: 1/ 181]۔

حافظ ابن حجر رحمہ اللہ اس راوی کے بارے میں فرماتے ہیں:
إبراهيم بن محمد بن أبي يحيى الأسلمي أبو إسحاق المدني متروك[تقريب التهذيب:رقم 1/ 17]۔

٣:محمد بن عمر بن واقد الأسلمي۔
امام ذہبی اپنی اسی کتاب میں اس کاتذکرہ کرتے ہوئے فرماتے ہیں:
الواقدي هو محمد بن عمر بن واقد الأسلمي مولاهم أبو عبد الله المدني الحافظ البحر [تذكرة الحفاظ:1/ 254]۔
یہ اس قدر ضعیف راوی ہے کہ امام ذہبی رحمہ اللہ نے اس کا مکمل ترجمہ بھی نقل نہیں کیا ہے۔

حافظ ابن حجر رحمہ اللہ اس راوی کے بارے میں فرماتے ہیں:
محمد بن عمر بن واقد الأسلمي الواقدي المدني القاضي نزيل بغداد متروك مع سعة علمه [تقريب التهذيب:رقم 1/ 412]۔


٤: أبو العباس محمد بن يونس بن موسى القرشي السامي البصري۔
امام ذہبی رحمہ اللہ اپنی اس کتاب میں اس کا بھی تذکرہ کیا ہے اورساتھ ہی میں اس پرشدید جرح بھی کی ہے ، لکھتے ہیں:
الكديمي الحافظ المكثر المعمر أبو العباس محمد بن يونس بن موسى القرشي السامي البصري محدث البصرة وهو واه [تذكرة الحفاظ:2/ 144]۔
امام ذہبی آگے چل کراس کے بارے میں اہل علم کے اقوال نقل کرتے ہوئے لکھتے ہیں:
قال ابن عدي: اتهم الكديمي بوضع الحديث وقال ابن حبان: لعله قدوضع أكثر من ألف حديث, وقال ابن عدي: ترك عامة مشايخنا الرواية عنه ورماه أبو داود بالكذب, وقال موسى بن هارون وهو متعلق بأستار الكعبة: اللهم إني أشهدك أن الكديمي كذاب يضع الحديث. وقال قاسم المطرز: أنا أجافي الكديمي كذاب يضع الحديث. وقال قاسم المطرز: أنا أجافي الكديمي بين يدي الله وأقول يكذب على نبيك وقال الدارقطني: يتهم بالوضع [تذكرة الحفاظ: 2/ 145]۔

حافظ ابن حجررحمہ اللہ اس راوی کے بارے میں فرماتے ہیں:
محمد بن يونس بن موسى بن سليمان الكديمي بالتصغير أبو العباس السامي بالمهملة البصريضعيف ولم يثبت أن أبا داود روى عنه[تقريب التهذيب: رقم 1/ 429]۔

٥: أبو معشر نجيح بن عبد الرحمن السندي۔
امام ذہبی رحمہ اللہ اپنی اسی کتاب میں ان کا تذکرہ کرتے ہوئے لکھتے ہیں:
أبو معشر السندي المدني الفقيه صاحب المغازي، هو نجيح بن عبد الرحمن [تذكرة الحفاظ:1/ 172]۔

حافظ ابن حجر رحمہ اللہ فرماتے ہیں:
نجيح بن عبد الرحمن السندي بكسر المهملة وسكون النون المدني أبو معشر مولى بني هاشم مشهور بكنيته ضعيف [تقريب التهذيب موافق: 1/ 473]۔

واضح رہے کہ ابومعشر کا تذکرہ امام ذہبی نے اسی طبقہ میں کیا ہے جس میں ابوحنیفہ رحمہ اللہ کا تذکرہ ہے اسی طرح اسی ابوحنیفہ رحمہ اللہ والے طبقہ میں ابن لھیعہ رحمہ اللہ کا بھی تذکرہ ہے جن کے ضعیف ہونے کے بارے میں حدیث کا معمولی طالب علم بھی جانتاہے۔

یہ صرف پانچ نام ہیں جو بطور مثال نقل کئے گئے ہیں ، ان کے علاوہ اسی کتاب میں کذابین وضاعین اور متروکین کی اچھی خاصی تعدا د موجود ہے ،ان مثالوں کو سامنے رکھتے ہوئے کیا ہم یہ جذباتی سوال کرسکتے ہیں کہ ان کذابین یا ضعفاء کو امام ذہبی رحمہ اللہ نے تذکرۃ الحفاظ میں کیوں ذکر کیا ؟؟؟
میرے خیال سے اتنی وضاحت اہل نظر کے لئے کافی ہے۔

اب آتے ہیں امام ذہبی کی دوسری کتاب کی طرف:


امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ اور’’المعين فى طبقات المحدثين‘‘للذھبی



اس کتاب میں بھی امام ذہبی رحمہ اللہ نے ایسی کوئی شرط نہیں اپنائی ہے کہ اس میں وہ صرف ثقہ لوگوں کا ہی تذکرہ کریں گے بلکہ امام ذہبی رحمہ اللہ نے اس کتاب میں بھی ثقہ لوگوں کے ساتھ ساتھ ایسے لوگوں کا بھی تذکرہ کیا ہے جن کو شہرت حاصل رہی ہے خواہ وہ ضعیف یا متروک حتی کہ کذاب ہی کیوں نہ ہوں۔
چند مثالیں ملاحظہ ہوں:

١: علي بن زيد ابن جدعان التيمي
ان کا تذکرہ امام ذہبی رحمہ اللہ نے دوسرے طبقہ میں کیا ہے یعنی امام حنیفہ رحمہ اللہ والے طبقہ سے دو طبقہ قبل[المعين فى طبقات المحدثين ص: 11]۔

حافظ ابن حجر رحمہ اللہ میں ان کے بارے میں فرماتے ہیں:
علي بن زيد بن عبد الله بن زهير بن عبد الله بن جدعان التيمي البصري أصله حجازي وهو المعروف بعلي بن زيد بن جدعان ينسب أبوه إلى جد جده ضعيف[تقريب التهذيب موافق رقم 1/ 317]۔


٢:الحسن بن عمارة القاضي۔
یہ متروک راوی ہیں ،ان کا تذکرہ امام ذہبی رحمہ اللہ نے اعمش اور ابوحنیفہ رحمہما للہ کے طبقہ ہی میں کیا ہے[المعين فى طبقات المحدثين ص: 12]۔

حافظ ابن حجررحمہ اللہ ان کے بارے میں فرماتے ہیں:
الحسن بن عمارة البجلي مولاهم أبو محمد الكوفي قاضي بغداد متروك[تقريب التهذيب:رقم 1/ 83]۔

٣:طلحة بن عمرو المكي۔
یہ متروک راوی ہیں ان کا تذکرہ بھی امام ذہبی رحمہ اللہ نے اعمش اور ابوحنیفہ رحمہما للہ کے طبقہ ہی میں کیا ہے[المعين فى طبقات المحدثين ص: 12]۔

حافظ ابن حجررحمہ اللہ ان کے بارے میں فرماتے ہیں:
طلحة بن عمرو بن عثمان الحضرمي المكي متروك [تقريب التهذيب : رقم 1/ 198]۔

٤: مقاتل بن سليمان۔
یہ کذاب راوی ہے ، اس کا تذکرہ بھی امام ذہبی رحمہ اللہ نے اعمش اور ابوحنیفہ رحمہما للہ کے طبقہ ہی میں کیا ہے [المعين فى طبقات المحدثين ص: 13]۔

حافظ ابن حجر رحمہ اللہ اس کذاب کے بارے میں فرماتے ہیں:
مقاتل بن سليمان بن بسير الأزدي الخراساني أبو الحسن البلخي نزيل مرو ويقال له بن دوال دوز كذبوه وهجروه [تقريب التهذيب موافق رقم 1/ 458]۔

٥:يزيد بن أبي زياد الكوفي۔
یہ ضعیف راوی ہے ، اس کا تذکرہ بھی امام ذہبی رحمہ اللہ نے اعمش اور ابوحنیفہ رحمہما للہ کے طبقہ ہی میں کیا ہے[المعين فى طبقات المحدثين ص: 13]۔

حافظ ابن حجر رحمہ اللہ اس ضعیف کے بارے میں فرماتے ہیں:
يزيد بن أبي زياد الهاشمي مولاهم الكوفي ضعيف كبر فتغير وصار يتلقن وكان شيعيا [تقريب التهذي: رقم 1/ 513]۔

یہ صرف پانچ نام ہیں جو بطور مثال نقل کئے گئے ہیں ، ان کے علاوہ اسی کتاب میں اوربھی کذابین و متروکین اور ضعفاء کی تعدا د موجود ہے ،ان مثالوں کو سامنے رکھتے ہوئے کیا ہم یہ جذباتی سوال کرسکتے ہیں کہ ان کذابین یا ضعفاء کو امام ذہبی رحمہ اللہ نے’’المعين فى طبقات المحدثين ‘‘ میں کیوں ذکر کیا ؟؟؟
میرے خیال سے اتنی وضاحت اہل نظر کے لئے کافی ہے۔


اب چلتے ہیں امام ذہبی رحمہ اللہ کی تیسری کتاب کی طرف:

امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ اور’’مناقب الإمام أبي حنيفة وصاحبيه‘‘ للذھبی



کتاب کے نام سے ظاہر یہ ہوتا ہے کہ اس کتاب میں امام ذہبی رحمہ اللہ امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ اوران کے صاحبین کے مناقب بیان کریں گے ، لیکن قارئین کو یہ جان کر حیرت ہوگی کہ اسی کتاب میں امام ذہبی رحمہ اللہ نے امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ کے مثالب سے متعلق بھی روایات کا اچھا خاصا حصہ نقل کردیا ہے اور اس پر کوئی تبصرہ نہیں کیا ہے ، لیکن کتاب کے محقق زاہد کوثری نے اس قسم کی روایا ت کو حاشیہ میں موضوع و من گھڑت قرار دینے میں ذرا بھی دیر نہیں کی ہے۔
اب قارئین اسی سے اندازہ لگالیں کہ اس کتاب میں منقول ہر چیز قابل قبول نہیں ہے ۔
بہر حال ہمیں یہ بتلانا ہے کہ اس کتاب میں امام ذہبی رحمہ اللہ نے امام صاحب کی کیا پوزیش بیان کی ہے ، تو عرض ہے کہ امام ذہبی رحمہ اللہ نے بے شک اس کتاب میں امام ابوحنیفہ رحمہ اللہ کی بعض خوبیوں کا ذکر ہے ، لیکن جب روایت حدیث کی بات آئی تو امام ذہبی رحمہ اللہ نے اس کتاب میں بھی دو ٹوک فیصلہ کردیا ہے کہ امام صاحب راویت حدیث میں معتبر نہیں ہیں بلکہ یہاں تک صراحت کی ہے کہ یہ ان کافن ہی نہیں ہے ، اس میں وہ مشغول ہی نہیں ہوئے ۔
ملاحظہ ہوں مناقب امام ابوحنیفہ للذھبی سے امام ذہبی کا فیصلہ :
قلت: لم يصرف الإمام همته لضبط الألفاظ والإسناد، وإنما كانت همته القرآن والفقه، وكذلك حال كل من أقبل على فن، فإنه يقصر عن غيره, من ثم لينوا حديث جماعة من أئمة القراء كحفص، وقالون وحديث جماعة من الفقهاء كابن أبي ليلى، وعثمان البتي، وحديث جماعة من الزهاد كفرقد السنجي، وشقيق البلخي، وحديث جماعة من النحاة، وما ذاك لضعف في عدالة الرجل، بل لقلة إتقانه للحديث[مناقب الإمام أبي حنيفة وصاحبيه ص: 45]۔



میں (حافظ ذہبی ) کہتاہوں کہ امام صاحب نے الفاظ حدیث اور اسناد حدیث ، کی طرف توجہ ہی نہیں کی بلکہ ان کی توجہ صرف قران اورفقہ پر رہی ، اور ہرصاحب فن کا حال یہی ہوتا ہے کہ وہ دوسرے فن کے جاننے سے قاصرہوتاہے، اسی لئے محدثین نے قراء کی ایک جماعت کی حدیث کو کمزورقرار دیا ہے، جیسے حفص،قالون، اسی طرح فقہاء کیا ایک جماعت کی حدیث کو کمزورقرار دیا ہے جیسے ابن ابی لیلی اورعثمان البتی، اسی طرح زہاد کی ایک جماعت کی حدیث کو کمزورقرار دیا ہے جیسے فرقد سنجی اورسقیق بلخی ، اسی طرح نحویوں کی ایک جماعت کی حدیث کو کمزورقرار دیا لیکن اس سے مقصود ان کی عدالت پر جرح کرنا نہیں بلکہ یہ بتلانا ہے کہ وہ حدیث میں بڑی کم پختگی رکھتے ہیں۔

Click to expand...



امام ذہبی رحمہ اللہ کی ایک اورکتاب ہے



تذکرۃ الحفاظ یا المعین میں امام ذہبی رحمہ اللہ نے ایسی کوئی شرط نہیں لگائی ہے کہ وہ اس میں صرف ثقہ لوگوں کو ذکرکریں گے اسے لئے ان دونوں کتابوں میں امام ذہبی رحمہ اللہ نے کذابین کا تذکرہ بھی کردیا ہے۔
لیکن امام ذہبی رحمہ انے ایک کتاب ’’ديوان الضعفاء والمتروکين‘‘ کے نام سے لکھی ہے اب کتاب کے نام ہی سے واضح ہے کہ ان میں کن کا تذکرہ ہوگا۔

بہرحال امام ذہبی کی کتاب’’ديوان الضعفاء والمتروک‘‘ سے یہ الفاظ ملاحظہ ہوں:
النعمان الامام رحمه الله. قال ابن عدي: عامة ما يرويه غلط وتصحيف وزيادات وله احاديث صالحة وقال النسائي: ليس بالقوي في الحديث کثير الغلط علي قلة روايته وقال ابن معين: لا يکتب حديثه [ديوان الضعفاء والمتروکين، ص:٤١١ ، ٤١٢]۔

امام ذہبی رحمہ اللہ کی اس عبارت سے ان کا فیصلہ کھل کر سامنے آگیا کہ ان کے نزدیک بھی امام صاحب ضعیف ہیں۔

ایک اورنکتہ



امام ذہبی رحمہ اللہ نے ایک کتاب لکھی ہے’’معرفة الرواة المتكلم فيهم بما لا يوجب الرد‘‘ اس کتاب میں امام ذھبی رحمہ اللہ نے ایسے لوگوں کا تذکرہ کیا ہے جن پر بعض لوگوں نے جرح کی ہے لیکن اس کے باوجود بھی وہ راوی قابل قبول ہے اور اس پر کی گئی جرح امام ذہبی رحمہ اللہ کے نزدیک مردود ہے۔
لیکن آپ اس کتاب کو پورا پڑھ جائے آپ کو اس میں امام ابوحنیفہ کا نام ونشان نہیں ملے گا، یہ بھی اس بات کی دلیل ہے کہ امام صاحب پر اہل فن کی طرف سے جو جروح کی گئی ہیں وہ امام ذہبی رحمہ اللہ کے نزدیک مبنی پر انصاف ہیں